Chat with us, powered by LiveChat

In het tweede kwartaal van 2015 gaat Adecco de strijd aan tegen jeugdwerkeloosheid. Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. Het MVO initiatief draagt bij aan de positie voor jongeren op de arbeidsmarkt. Adecco zorgt ervoor dat jongeren meer vaardigheden ontwikkelen en biedt de mogelijkheid om relevante werkervaring op te doen.

Het Way to Work initiatief bestaat uit 3 onderdelen:

  • De Adecco Experience: met dit programma ontwikkelde Adecco zoveel mogelijk loopbaanoriëntatieplaatsen. Deze zijn bedoeld om jongeren relevante werkervaring op te laten doen. In Nederland zijn zo’n 40 jongeren geplaatst bij diverse bedrijven uit het netwerk van Adecco.
  • Streetday: wereldwijd zijn 7.300 medewerkers van Adecco in 1.130 steden in 54 landen de straat op gegaan. Niet alleen om te horen waar jonge talenten tegenaan lopen, maar vooral hoe Adecco kan helpen met tips, workshops, trainingen, ervaringsplaatsen en uitzendwerk.
  • CEO for 1 month: door middel van een spannende race, bootcamp en persoonlijke gesprekken werd kans gemaakt om 1 maand lang zij aan zij met CEO Patrick Bakker leiding te geven aan Adecco Group Nederland.

In samenwerking met Adecco was Crossmedia Communicatiegroep verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen waaronder: flyers, posters, specials, website, e-mailmarketing en social media.

Basis voor alle uitingen is door Crossmedia Communicatiegroep vastgelegd in een communicatieplan en vervolgens vertaald naar uitvoering.

De special is in twee uitvoeringen ontwikkeld. In de b-t-b variant zien we vooral werkgevers en instanties aan het woord en in de b-t-c versie spreken we vooral de jongeren aan en worden handvaten gegeven voor een succesvolle carrière. Om het geheel visueel te ondersteunen is gewerkt met fraaie infographics en beelden.

 

 

Adecco_Way-to-Work_CMCG1

 

Adecco_Way-to-Work_CMCG2

Adecco_Way-to-Work_CMCG3

Adecco_Way-to-Work_CMCG4

Adecco_Way-to-Work_CMCG5
Klant:
Adecco
Doelstelling:
In strijd tegen de jeugdwerkloosheid fungeert Adecco als matchmaker tussen werkgevers en afgestudeerden voor een betere positie op de arbeidsmarkt.
Doelgroep:
Klanten en prospects, jongeren/werkzoekenden tussen de 17 en 25 jaar
Concept en design:
Hylbrand-Jan Hibma
Engineering:
Bert Gjaltema
Accountmanagement:
Isabelle Adema
Campagnemanagement:
Marieke Rink
Verantwoordelijk bij klant:
Rinus Wittenberg, Ferdy Rijs en Sebastiaan Brandwijk

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten