Waterbedrijf Groningen – Website & huisstijl
Crossmedia Communicatie ontwierp na de door ons ontwikkelde (her)positionering van Waterbedrijf Groningen ook de nieuwe website. Waterbedrijf Groningen is de drinkwaterleverancier in de provincie Groningen. Het is altijd bezig met de nieuwste ontwikkelingen op watergebied en dat moest de nieuwe website en huisstijl ook laten zien.
Strategie
Waterbedrijf Groningen is uitgegroeid tot een dynamisch bedrijf dat uit mag stralen dat het trots mag zijn het product dat zij leveren: 24/7 water. Een duidelijke visie en daar hoort een duidelijke positionering bij. In de nieuwe positionering gaat Waterbedrijf Groningen terug naar de basis. In het logo zijn elementen van het waterbedrijf verwerkt: dynamische beweging van water, waterdruppels en verbinding. Gedragen door de nieuwe pay-off ‘24/7 water. Natuurlijk dichtbij.’, zet Waterbedrijf Groningen zich in de markt als leverancier van een belangrijk goed: water. Met verschillende huisstijlitems, waarin het logo is verwerkt, heeft de (her)positionering gestalte gekregen. Hieruit vloeit de nieuwe website.
Uitwerking
Na de (her)positionering van Waterbedrijf Groningen inclusief nieuw logo en huisstijl, kon het vernieuwen van de website niet achterblijven. Het online visitekaartje van Waterbedrijf Groningen. Het doel was duidelijk: het ontwikkelen van een nieuwe website in lijn met de nieuwe huisstijl, waarbij bezoekers middels een duidelijke en gebruikersvriendelijke navigatie (snel) de informatie kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn. De websites is bedoeld voor iedereen die in contact staat met Waterbedrijf Groningen, waaronder drinkwaterklanten, aandeelhouders en medewerkers.
In de nieuwe website staan gebruikersvriendelijkheid, dienstverlening en professionaliteit centraal. De website heeft een duidelijke indeling zodat verschillende doelgroepen eenvoudig de door hun gezochte informatie kunnen vinden. Een uitgebreide FAQ module verschaft antwoord op alle gerelateerde vragen. Door het gebruik van corporate beeldmateriaal krijgt de website een toegankelijke en aansprekende uitstraling. De website is volledig responsive en dus ook op smart devices goed te bekijken.
Resultaat
Crossmedia Communicatiegroep is trots een geslaagde bijdrage te hebben kunnen leveren aan de missie van het Waterbedrijf Groningen: als maatschappelijke organisatie de waterbelangen in de regio duurzaam veilig stellen. De waterbelangen voor een ieder, van vandaag en morgen en voor de komende generaties.
Website
- Gebruikersvriendelijk WordPress CMS
- Responsive naar alle scherm formaten
- SEO geoptimaliseerd
Credits
Strategie:
Bert Rappange
Concept en design:
Jan de Vries
Engineering:
Gijs Giebels
Online strategie:
Sebastiaan Hulshof en Frans Reitsma
Campagne management:
Vera Wildenbeest
Verantwoordelijk bij klant:
Eveline Corbeel en Erik van der Morst
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.