Trip Advocaten & Notarissen – website
Voor TRIP advocaten en notarissen heeft Crossmedia Communicatiegroep een nieuwe website ontwikkeld. TRIP is de grootste organisatie op het gebied van advocatuur en notariële ondersteuning in het Noorden, met vestigingen in Groningen, Friesland en Drenthe. Voordat we de nieuwe website gemaakt hebben, hebben we tevens de merkpositionering van TRIP.
Strategie
Op verzoek van TRIP hebben de strategen van CMCG gedurende een aantal strategische sessie de roots en merkwaarden van het merk scherp gesteld. In een eerste fase is middels een kwalitatief onderzoek onder medewerkers, klanten en studenten onderzocht en vastgesteld waar de merkwaarden van TRIP zich in onderscheiden. Vanuit deze bevindingen is een merkdocument opgesteld dat heeft gediend voor de vertaling naar extrinsieke merkwaarden in woord en beeld in de vorm van een merkimago. Dit merkimago is leidend geweest voor de ontwikkeling van het design van de website en de overige communicatie uitingen.
Uitwerking
Na de (her)positionering is de nieuwe website ontwikkeld met als doel structureel te bouwen aan het imago van Trip, door goede, snel vindbare inhoud, cases en actuele informatie. De website is primaire bedoeld voor de doelgroep Overheid/Semi overheid en bedrijven. Maar daarnaast hebben we ook rekening moeten ouden met o.a. consumenten en studenten/werkzoekenden.
In de nieuwe website staan de kernwaarden centraal: Kennis / ervaring, betrouwbaar, specialist, professioneel, oplossingsgericht, slagvaardig en marktleider in Noord Nederland.
Daarnaast is er rekening gehouden met de volgende uitgangspunten: gebruikersgemak, service verlening, bereikbaarheid 24/7, persoonlijk / gezicht van Trip, responsive design en uitstraling conform huisstijl.
Elk onderwerp wordt direct gekoppeld aan de actualiteit en heeft daarmee een toegankelijk karakter. Voor alle specialisaties zijn gerichte pagina’s uitgewerkt wat het geheel tot een omvattende en complete website maakt. Volledig responsive en dus ook op tablet en mobiel goed te bekijken. Speciaal voor de rechtenstudenten of pasafgestudeerden heeft TRIP een eigen omgeving, www.triplaw.nl/carriere waar de nieuwste mogelijkheden worden getoond.
Resultaat
Crossmedia Communicatiegroep is trots een geslaagde bijdrage te hebben kunnen leveren aan de nieuwe positionering van TRIP, mede door het ontwikkelen van een prachtige website in drie verschillende talen (Nederlands, Engels en Duits).
Webdesign
Credits
Strategie:
Bert Rappange
Concept en design:
Jan de Vries en Hylbrand-Jan Hibma
Engineering:
Frans Reitsma
Campagne management:
Vera Wildenbeest
Online strategie:
Sebastiaan Hulshof
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Hoek en Astrid van der Boogh
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.