Nieuwe website voor Tanatex Chemicals
Tanatex Chemicals is internationaal producent van chemicaliën voor de textielindustrie. Door middel van het winnen van een pitch, zijn zij sinds 2016 klant van CMCG. In de basis is CMCG verantwoordelijk voor de technische werkzaamheden aan de website en de activatie van het merk Tanatex Chemicals.
Aanleiding
Tanatex Chemicals zocht naar een oplossing om hun huidige website te verbeteren qua usability en vindbaarheid in de zoekmachines. Aan de hand van een aantal pilots met losse producten heeft CMCG de nieuwe website gerealiseerd.
Doelstellingen
Het assortiment van Tanatex bestaat uit vele producten die toepasbaar zijn op de textielmarkt. De werking van deze producten lopen sterk uiteen en dus diende elk product zijn eigen website te krijgen om elke specifieke doelgroep zo goed mogelijk aan te spreken.
Uitwerking
Na de resultaten van de losse producten was de corporate website aan de beurt. Gezien Tanatex met vele producten werkt is het lastig voor de bezoeker om het overzicht te bewaren. Hierop verzon CMCG een filterfunctie waarbij het per markt, toepassing en functie kon worden opgezocht.
Development
De losse productpagina’s werden vervolgens in de corpotate site gegoten om elke bezoeker van alle informatie te voorzien. Een aantal campagnes werden opgezet om de producten te activeren en er werden meerdere A/B tests uitgevoerd om een zo goed mogelijke customer journey neer te zetten.
WordPress thema
Responsive & meertalig
SEO geoptimaliseerd
Uitgebreide productdatabase
Credits
Online strategie:
Frans Reitsma
Engineering:
Belinda Stoker, Jeroen van der Schaaf
Projectmanagement:
Sybrit Pen
Online activatie:
Rienk Doevendans
Verantwoordelijk bij klant:
Jan Kaak
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over online strategie, webdesign of -bouw? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.