Chat with us, powered by LiveChat

Euromaster, natuurlijk!

Zoekmachine optimalisatie kan grote gevolgen hebben. De corporate website van Euromaster Nederland scoorde na een groot optimalisatietraject 74% meer bezoekers. De SEO specialisten van ClickQ werken nu aan verdere optimalisatie. Onder meer via linkbuilding.

Met 2.339 vestigingen in 17 verschillende landen is Euromaster het grootste Europese netwerk van bandenservicebedrijven en auto-onderhoud. In Nederland heeft Euromaster ruim 100 vestigingen en een groot aantal mobiele units die ook banden monteert bij mensen thuis of op elke andere locatie in Nederland*. Waar Euromaster zich vroeger vooral op banden richten, kunt u tegenwoordig bij veel Euromaster vestigingen ook terecht voor APK keuring, accu controle, olie verversen, airco service en een kleine óf grote onderhoudsbeurt.

Zoekmachine optimalisatie

In juni 2011 heeft ClickQ voor Euromaster Nederland een ingrijpend zoekmachine optimalisatie traject losgelaten op haar corporate website. De site, gebouwd in Drupal, is pagina voor pagina afgestemd op de scan- en indexeringsmethodiek van zoekmachines.

Zoekwoord analyse

Eerst is een grondige zoekwoordanalyse uitgevoerd. Vervolgens zijn de relevante SEO elementen per pagina ingevuld. Het resultaat is indrukwekkend. Sinds de SEO operatie is het aantal bezoekers met 74% gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor. Hierbij gaat het om natuurlijke zoekresultaten op basis van niet merkgebonden (beschrijvende) zoekwoorden.

Linkbuilding traject

Na de succesvolle operatie heeft Euromaster de verdere zorg voor de natuurlijke zoekresultaten toevertrouwd aan ClickQ. Elke maand stuurt ClickQ de optimalisatie op de website per pagina bij. Daarnaast heeft ClickQ een zogeheten Linkbuilding traject ingezet. Dit is bedoeld om de linkstructuur van Euromaster verder op te bouwen. ClickQ richt zich hierbij vooral op de verschillende categoriepagina’s (producten/diensten). De intensieve samenwerking en betrokkenheid tussen Euromaster en ClickQ blijkt een winnende formule voor een nog betere vindbaarheid.

Bekijk de corporate website van Euromaster Nederland of bezoek de webwinkel.

 
Doelstelling: verbeteren van de vindbaarheid

Doelgroep: iedereen die op zoek is naar banden

Online strategie: Jeroen Smits, Sebastiaan Hulshof

Accountmanagement: Jeroen Smits

SEO optimalisatie: Sebastiaan Hulshof, Bert Hofstede

Verantwoordelijk bij klant: Silvia Mijsters

Laat een reactie achter