Praktische handvatten met tips & tricks voor PGA autodealers

Meerdere dealerbedrijven zijn onderdeel van PGA Nederland. Alle autodealers hebben hun eigen regio, specifieke automerken en een eigen klantenkring. In een ochtendsessie hebben zij de fijne kneepjes van het gebruik van Twitter en Facebook geleerd.

Een diverse, gemêleerde groep medewerkers van de verschillende autodealer-bedrijven kwamen ‘s ochtends vanuit heel Nederland naar Heerenveen. Om alles te leren over Facebook, Twitter, andere sociale media, het gebruik en de do’s en don’ts. En uiteindelijk gingen ze met vele bruikbare tips & tricks naar huis.

Met een diverse groep is er altijd veel verschil tussen degene met de meeste ervaring op social media en degene die net komt kijken. Het grote voordeel daarvan is dat men van elkaar kan leren. Dat gebeurde ook. Na een introductie door Loyalty & Content expert Bart van der Kooi, werd de groep in tweeën gedeeld voor een interactieve opdracht. Beide groepen verplaatsten zich in de doelgroep (klanten, merkfans, geïnteresseerden, concurrenten) en bekeken de situatie vanuit de dealers zelf.

Na deze groepsessies werden de resultaten plenair besproken, wat tot een vruchtbare discussie leidde over wat nu de beste manier is om je publiek te benaderen. Is dat persoonlijk? Afstandelijk en formeel? Of enkel en alleen informerend over nieuwe automodellen? De conclusie was dat er op vele manieren interactie mogelijk is met de doelgroep en dat dat helemaal niet veel tijd of creativiteit hoeft te kosten.

IMG_1249

IMG_1250

IMG_1247

IMG_1246

IMG_1245

IMG_1253
Klant: PGA Nederland
Strategie: Alice van der Valk
Social media: Bart van der Kooi
Verantwoordelijk bij klant: Stian Boers en Astrid van Zelst

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter

Blue Sky Group - Social Media Software Advies