Nefit VSK 2018 – Welkom in de wereld van Nefit en Bosch

‘Heeft het nog zin om een nieuwe cv-ketel te kopen, of kan ik beter kiezen voor een duurzame installatie?’ Deze vraag wordt regelmatig gesteld door consumenten. Logisch, want op termijn willen we in Nederland energieneutraal zijn. De lat ligt hoog, wetten en regels worden steeds strenger. Ook van de installatiebranche wordt veel verwacht. Tijdens VSK 2018 presenteert Nefit drie sporen waarlangs praktisch invulling kan worden gegeven aan duurzame ambities: 100% duurzaam, verduurzamen of vervangen. Nefit en Bosch ondersteunen installateurs, adviseurs en opdrachtgevers bij deze transitie. Deze boodschap werd kracht bijgezet door een visueel aantrekkelijke beursstand. CMCG deed de executie van diverse beursmiddelen; de visualisatie van de stand, montage van vlogs, brochures, handout, persberichten, e-mailingen, social media en presentaties.

Strategie

In overleg met Nefit heeft CMCG het ontwerp en thema concept ontwikkeld voor de standpresentatie (ca 500 m2) van Nefit. In deze editie van de VSK 2018 wil Nefit en Bosch de installateur kennis laten maken met smarthome oplossingen en de stappen van verduurzamen. Tijdens de VSK 2018 werden er totaaloplossingen voor vandaag én morgen gepresenteerd.

Concept

De beursstand is zo opgebouwd dat de bezoeker heel interactief wordt betrokken. Er hangt een grote trus boven de stand met daarin een sterrenhemel. Dit verwijst ook naar de toekomst/future proof. Daar omheen hangen 5 kleine trussen met op de vloer een ronde zone. Per zone wordt een thema uitgelicht. Elke zone heeft een interactieve led wand en een eigen thema.

Zone A – Vervangen (interactieve led wall waarbij de 9000i HR-ketel beweegt zodra de kijker naar het scherm loopt/vanaf loopt )

Zone B – Verduurzamen (interactief led wall waarbij de bezoeker duurzame producten kan toevoegen door middel van swipen)

Zone C – 100% Duurzaam (interactieve video waarbij de bezoeker kan scrollen en zo door het duurzame huis wordt meegenomen en informatie krijgt)

Zone E – Partner Support (Presentaties hoe Nefit/Bosch haar partners kan ondersteunen, project op de wand)

Zone D – Utiliteit (VR-bril waarmee je in een Bosch UT-HZ industriële heetwaterketels, warmtecentrale kan rondkijken)

Middelen

Nefit Bosch heeft CMCG ingeschakeld bij de uitwerking van diverse marketingcommunicatie-uitingen, te weten:

  • Ontwerp, vormgeving stand en visuele bijbehorende uitingen
  • Uitnodigingstraject ontbijtsessies voor Premium Partners d.m.v. e-mailcampagne en landingpage met inschrijfformulier
  • Montage video’s & vlogs
  • Opmaken presentaties, persberichten
  • Vormgeven brochures, flyers, formulieren en handout
  • Social media posts

Video’s

E-mailing VSK ontbijt

Doelgroep: Nefit Premium Partners
Uniek klikpercentage: 13,44%
Effectiviteit: 26,27%
Uniek openingspercentage: 51,16%

Doelgroep: Bosch klanten
Uniek klikpercentage: 8,91%
Effectiviteit: 20,37%
Uniek openingspercentage: 43,76%

Credits

Doelgroep:
Installatiebranche

Account:
Hilda de Haan

Projectmanagement:
Sybrit Pen

Thema concept:
Jan de Vries

Engineering:
Belinda Stoker & Jeroen van der Schaaf

Design:
Bert Gjaltema & Chris Pool

Video:
Steven Emmelkamp

E-mailmarketing & Social media:
Nienke Weening

Standconcept en standbouw:
Dekoteam

Verantwoordelijk bij klant:
Jan Blom, Jan Bosch & Sandra Verbrugge

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter