Nefit een merk van Bosch / brandshift
Vanaf februari 2016 treed Nefit naar buiten als ‘Nefit, een merk van Bosch’. Nefit is al jarenlang onderdeel van Bosch, maar vanaf nu wordt deze verbintenis ook visueel zichtbaar.
Strategie
De installatiemarkt is volop in beweging. Klimaatplannen zijn concreter dan ooit. De overheid komt met vergaande regels voor verduurzaming. De roep om minder gebruik van fossiele brandstoffen wordt groter. Tegelijkertijd wensen consumenten het grootste gemak, optimaal comfort en een lagere energierekening.
Nefit is een ijzersterk Nederlands merk. “Van de uitvinders van de HR-ketel”. Maar Nefit maakt inmiddels ook al jaren onderdeel uit van het wereldconcern Bosch. En biedt daardoor een compleet pakket aan toekomstbestendige producten en diensten. Bijvoorbeeld zonnestroom en warmtepompen. Met de nieuwste systemen is zelfs een gasaansluiting niet meer nodig. Daarmee slaat Nefit de weg in naar nul-op-de-meter oplossingen.
Het Nederlandse merk Nefit wordt ondertussen wel ondersteund door de kennis en ervaring van 350.000 collega’s in 150 landen met focus op kwaliteit en innovatie. Het stelt Nefit in staat om voortdurend voorop te lopen. Kortom, het beste van twee werelden.
Uitwerking
Op basis van de vastgestelde richtlijnen in de nieuwe brandmanual, ontwikkelde CMCG de nieuwe brochurelijn voor zowel bestaande als nieuwe producten.
Totaal omvat de brochurelijn: 20 brochures voor zowel consumenten als de zakelijke markt met aanvullend prijslijsten en systeemwijzers.
De herziene lay-out zorgt voor een overzichtelijk geheel waarbij tekst, beeld en toelichtingen/schema’s in balans zijn. Het gebruik van sfeerbeelden zorgt voor beleving van het merk en product. Unieke Hollandse elementen zijn terug te vinden op de door CMCG ontwikkelde coverbeelden van de brochures.
Credits
Doelstelling:
Vertaling van brandshift in brochurelijn
Doelgroep:
Consumenten/installateurs
Account:
Isabelle Adema
Projectmanagement:
Vera Wildenbeest en Sybrit Pen
Thema concept:
Jan de Vries
Art Direction fotografie:
Jan de Vries
Engineering:
Chris Pool, Bert Gjaltema en Douwe Jan Hibma
Casting- en productiebureau Echtemensen.com:
Sjoerdje Drijfholt
Verantwoordelijk bij klant:
Jan Bosch
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.