Chat with us, powered by LiveChat

Nefit een merk van Bosch / brandshift

Vanaf februari 2016 treed Nefit naar buiten als ‘Nefit, een merk van Bosch’. Nefit is al jarenlang onderdeel van Bosch, maar vanaf nu wordt deze verbintenis ook visueel zichtbaar.

Strategie

De installatiemarkt is volop in beweging. Klimaatplannen zijn concreter dan ooit. De overheid komt met vergaande regels voor verduurzaming. De roep om minder gebruik van fossiele brandstoffen wordt groter. Tegelijkertijd wensen consumenten het grootste gemak, optimaal comfort en een lagere energierekening.
Nefit is een ijzersterk Nederlands merk. “Van de uitvinders van de HR-ketel”. Maar Nefit maakt inmiddels ook al jaren onderdeel uit van het wereldconcern Bosch. En biedt daardoor een compleet pakket aan toekomstbestendige producten en diensten. Bijvoorbeeld zonnestroom en warmtepompen. Met de nieuwste systemen is zelfs een gasaansluiting niet meer nodig. Daarmee slaat Nefit de weg in naar nul-op-de-meter oplossingen.

Het Nederlandse merk Nefit wordt ondertussen wel ondersteund door de kennis en ervaring van 350.000 collega’s in 150 landen met focus op kwaliteit en innovatie. Het stelt Nefit in staat om voortdurend voorop te lopen. Kortom, het beste van twee werelden.

Uitwerking

Op basis van de vastgestelde richtlijnen in de nieuwe brandmanual, ontwikkelde CMCG de nieuwe brochurelijn voor zowel bestaande als nieuwe producten.
Totaal omvat de brochurelijn: 20 brochures voor zowel consumenten als de zakelijke markt met aanvullend prijslijsten en systeemwijzers.
De herziene lay-out zorgt voor een overzichtelijk geheel waarbij tekst, beeld en toelichtingen/schema’s in balans zijn. Het gebruik van sfeerbeelden zorgt voor beleving van het merk en product. Unieke Hollandse elementen zijn terug te vinden op de door CMCG ontwikkelde coverbeelden van de brochures.

Credits

Doelstelling:
Vertaling van brandshift in brochurelijn

Doelgroep:
Consumenten/installateurs

Account:
Isabelle Adema

Projectmanagement:
Vera Wildenbeest en Sybrit Pen

Thema concept:
Jan de Vries

Art Direction fotografie:
Jan de Vries

Engineering:
Chris Pool, Bert Gjaltema en Douwe Jan Hibma

Casting- en productiebureau Echtemensen.com:
Sjoerdje Drijfholt

Verantwoordelijk bij klant:
Jan Bosch

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten