Nefit gaat voor duurzaam dit voorjaar 2016
Nefit gaat voor duurzaam en helpt daarmee de installateur duurzame oplossingen verkopen. Geen woorden, maar daden. Dus voert Nefit dit voorjaar een complete consumentencampagne. De duurzame installateur kan hier flink van profiteren. CMCG is gevraagd om mee te denken in de strategie, thematiek en daarnaast de uitwerking van de diverse crossmediale communicatiemiddelen.
Strategie
Doelstelling voor de consumentencampagne is onder meer, meeprofiteren van de hype rondom alle duurzame producten, zoals warmtepompen en zonne-energie. Zo is er momenteel een zeer aantrekkelijke landelijke subsidieregeling (ISDE) voor warmtepompen en zonneboilers. Daarnaast is voor ondernemers de Energie Investeringsaftrek interessant. Er zijn verschillende regionale mogelijkheden. Nefit wil hier op inspelen. Ook wil Nefit het merk verbinden aan duurzame oplossingen. Met deze doelstellingen is CMCG aan de slag gegaan. CMCG bedacht een passende strategie met daarin de thematiek en een crossmediale middelenmix.
In de visuele communicatie staat de Nefit-installateur centraal. Deze installateur staat voor kennis van duurzame producten en vakmanschap. Daarnaast maakte CMCG een 3D tekening van een huis waar alle duurzame producten zijn ingetekend, om te laten zien dat Nefit alles in huis heeft voor het bieden van duurzame oplossingen.
Uitwerking
Naast het adviseren van de strategie en bijbehorende thematiek, heeft CMCG ook de crossmediale middelenmix voorgesteld; een direct mailing met aankondiging naar installateurs van Nefit, een radiocommercial op landelijke zenders, e-mailingen naar Premium Partners en consumenten, online bannering, Facebook advertising, het event Nefit Duurzaam Dag 28 mei bij Nefit in Deventer, roll-up banners t.b.v. Nefit Duurzaam Dag en een landingspage nefit.nl/duurzaam met daarop een duurzaam check.
Het event Duurzaam Dag op 28 mei bij Nefit is door Nefit zelf georganiseerd. Het doel hiervan is om de consument kennis te laten maken met Nefit en alle duurzame oplossingen die zij bieden. Hiervoor heeft CMCG ondersteuning geboden door onder andere roll-up banieren en een informatieve video t.b.v. productopstellingen te produceren.
Videopresentatie
Resultaat
De Duurzaam Dag op 28 mei is zeer goed bezocht. Ruim 500 consumenten zijn naar Deventer gekomen om informatie in te winnen over duurzame oplossingen. De reacties waren heel positief.
Download het persbericht na afloop van de Nefit Duurzaam Dag 28 mei.
Credits
Doelstelling:
Het merk Nefit verbinden aan Duurzame oplossingen
Doelgroep:
Zowel consumenten, als de professionele doelgroepen
Account:
Bert Rappange
Campagne management:
Vera Wildenbeest, Sybrit Pen en Michelle Moonemans
Thema concept:
Bert Rappange en Jan de Vries
Engineering:
Chris Pool
E-mailmarketing:
Marleen Wildschut
Video:
Steven Emmelkamp
Verantwoordelijk bij klant:
Jan Blom, Jan Bosch en Sandra Verbrugge
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.