Nefit
consumentencampagne
2017

“Vervangen, verduurzamen of 100% duurzaam: met de nieuwe generatie van Nefit ben je klaar voor de toekomst. Wie dit najaar zijn cv-ketel vervangt, verduurzaamt of overstapt op 100% duurzaam bespaart niet alleen geld, maar krijgt ook € 100 tot € 450 retour.” Zo luidt de actie van de consumentencampagne Nefit. CMCG dacht mee met de strategie en deed de uitvoering hiervan.

Strategie

Voor het stookseizoen 2017 kiest Nefit ervoor om verder te gaan met propositie “Klaar voor de toekomst met Nefit”. In de zomerperiode is hier al eerder een duurzaamheidscampagne voor opgezet om Nefit meer en meer te positioneren als aanbieder van duurzame oplossingen in de markt. Voor de cashback actie in het najaar is hierop verder geborduurd. Vorig seizoen heeft Nefit de local marketing campagnes geïntroduceerd in samenwerking met haar Premium Partners. Deze samenwerking wordt dit jaar opnieuw ingezet met vernieuwd aanbod.
Er is gekozen voor een crossmediale marketing aanpak, zowel landelijk adverteren door Nefit zelf, als lokaal/regionaal adverteren door Nefit Premium Partners.

Uitwerking

CMCG heeft, in nauwe samenwerking met Nefit, een crossmediale middelenmix voorgesteld die aansluit bij de doelgroep.
De key visual (Hollandse landschap) staat symbool voor de duurzaamheidscampagne en wordt ook als basis gebruikt voor de cashbackactie in het najaar. Dit jaar is er gekozen om kinderen in te zetten als model. Kinderen staan voor de toekomst en zullen leren omgaan met een duurzame samenleving. Nefit wil hier onderdeel van zijn en voorloper op de markt met duurzame oplossingen. De Nefit 9000i HR-ketel staat centraal in de uitingen. Dit is het nieuwste paradepaardje van Nefit en visueel zeer aantrekkelijk.
In eerste instantie is gewerkt aan het campagnebeeld. Deze is tot stand gekomen door casting van modellen, fotografie- en videoshoot, in samenwerking met modellen- en productiebureau Echtemensen.com. Vervolgens zijn er door CMCG een aantal communicatiemiddelen gerealiseerd. Te weten;

  • Een direct mailing naar installateurs en Premium Partners
  • Diverse e-mailingen opgemaakt en verstuurd naar consumenten, installateurs en Premium Partners
  • Radiocommercial
  • Vakblad advertenties
  • Social media ads
  • Dealermiddelen: advertenties, banieren, flyers, posters, online banners, brieven, stoepbord, abri’s en lokale radio tag-on
  • Diverse promo video’s
  • Website ontwikkeling local marketing; www.nefitpremiumpartner.nl

Lokale marketing Premium Partners

De landelijke campagne wordt ondersteund door lokale campagnes door Nefit Partners. De Nefit Partner heeft een streepje voor bij Nefit. Nefit ondersteunt zijn partners dit jaar nog meer dan anders. De Nefit Premium Partner krijgt daarnaast de mogelijkheid om samen met Nefit een lokale campagne in te zetten naar keuze.

De keuze uit de lokale campagnes zijn als volgt:

  • Facebook
  • Google AdWords
  • Openbaar vervoerhaltes (abri)
  • Actie-stoepbord
  • Advertentie in lokaal huis-aan-huisblad
  • Huis-aan-huis verspreiding
  • 500 actieflyers met uw logo
  • Lokale radio

CMCG ontzorgt in een aantal van deze pakketten. CMCG regelt de bestelling, koopt de media in en verzorgt de administratie. De Premium Partners kunnen de bestellingen aanmelden en worden daarna compleet ontzorgt. De lokale marketing campagnes kunnen worden ingezet in de periode van oktober 2017 – december 2017.

Radiospot

Video Narrowcasting en social

Credits

Doelstelling:
Meer verkoop genereren in het stookseizoen door middel van cashback actie op HR-ketels en duurzame oplossingen van Nefit. Daarnaast Nefit meer positioneren als aanbieder van duurzame oplossingen.

Doelgroep:
Uiteindelijke doelgroep is de consument (30+ m/v) op zoek naar vervanging van CV-ketel of interesse in duurzame oplossingen, welke bereikt wordt door landelijke en lokale marketing campagnes (inzet local marketing door Premium Partner).

Account:
Hilda de Haan

Campagne management:
Sybrit Pen en Michelle Moonemans

Vormgeving:
Chris Pool en Bert Gjaltema

Video montage:
Steven Emmelkamp

Art Director Fotografie:
Hylbrand-Jan Hibma

Thema concept:
Hylbrand-Jan Hibma
Hilda de Haan

Fotografie- en productiebegeleiding en modellen:
Echtemensen.com

Engineering:
Belinda Stoker en Jeroen van der Schaaf

E-mailmarketing en Social media:
Nienke Weening en Linda van der Veen

Verantwoordelijk bij klant:
Jan Bosch

Deel deze case

Social hosted video URL is empty.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter