Nefit consumentencampagne 2016-2017

“Een gratis Easy thermostaat bij iedere TopLine of TrendLine HR-ketel.” Zo luidt de actie van de consumentencampagne van Nefit. Voor het stookseizoen 2016/2017 kiest Nefit ervoor om de populaire slimme thermostaat Easy gratis weg te geven bij aanschaf van een HR-ketel. CMCG dacht mee met de strategie en deed de uitvoering hiervan.

Strategie

Nefit had als doel om samen met de Premium Partners een consumentencampagne op te zetten, met als doelstelling verkoop bevordering van de Nefit producten. In tegenstelling tot voorgaande jaren is bewust gekozen om een product van Nefit cadeau te geven aan de consument, wat een aanvulling is op een HR-ketel van deze tijd. Dit werd de slimme thermostaat Nefit Easy. Er is gekozen voor een crossmediale marketing aanpak, zowel landelijk adverteren door Nefit zelf, als lokaal/regionaal adverteren door Nefit Premium Partners.

Uitwerking

CMCG heeft, in nauwe samenwerking met Nefit, een crossmediale middelenmix voorgesteld die aansluit bij de doelgroep. In samenwerking met diverse partijen vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

In eerste instantie is gewerkt aan het campagnebeeld. Deze is tot stand gekomen door casting van modellen, fotografie- en videoshoot, in samenwerking met modellen- en productiebureau Echtemensen.com. Vervolgens zijn er door CMCG een aantal campagnemiddelen gerealiseerd. Te weten;

    • Een direct mailing en teaser naar installateurs en Premium Partners
    • Diverse e-mailingen opgemaakt en verstuurd naar consumenten, installateurs en Premium Partners
    • Radiocommercial
    • Vakblad advertenties
    • Social media
    • Dealermiddelen: advertenties, flyers, posters, online banners, brieven, lokale radio tag-on
    • Website ontwikkeling; www.nefitpremiumpartner.nl

Lokale marketing

De landelijke campagne wordt ondersteund door lokale campagnes door Nefit Partners. De Nefit Partner heeft een streepje voor bij Nefit. Nefit ondersteunt zijn partners dit jaar nog meer dan anders. De Nefit Premium Partner krijgt daarnaast de mogelijkheid om samen met Nefit een lokale campagne in te zetten naar keuze.

De  keuze uit de lokale campagnes zijn als volgt:

  • Adwords campagne
  • Display campagne
  • Facebook campagne
  • Lokale radio campagne
  • Advertenties
  • Huis-aan-huis flyer campagne

CMCG fungeert in deze als lokale campagne manager. De Premium Partners kunnen de bestellingen aanmelden en worden daarna compleet ontzorgt. De lokale marketing campagnes kunnen worden ingezet in de periode van oktober 2016 – maart 2017.

Radiospot

Video Narrowcasting en social

Credits

Doelstelling:
Meer verkoop genereren in het stookseizoen door middel van de actiecombinatie HR-ketel + gratis slimme thermostaat

Doelgroep:
Uiteindelijke doelgroep is de consument (30+ m/v), welke bereikt wordt door landelijke en lokale marketing campagnes (inzet Premium Partner).

Account:
Hilda de Haan

Campagne management:
Sybrit Pen, Michelle Moonemans en Vera Wildenbeest

Vormgeving:
Chris Pool en Bert Gjaltema

Video montage:
Steven Emmelkamp

Art Director Fotografie
Hylbrand-Jan Hibma

Thema concept:
Jan de Vries
Bert Rappange

Fotografie- en productiebegeleiding
Echtemensen.com

Engineering:
Belinda Stoker en Jeroen van der Schaaf

E-mailmarketing en Social media:
Nienke Weening

Verantwoordelijk bij klant:
Jan Blom, Jan Bosch, Gert-Jan Dubbeldam, Sandra Verbrugge, Ingrid Mol en Leida Out

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter