Fietslampfabrikant Spanninga in Joure schakelde CMCG in voor het ontwerpen en ontwikkelen van een Light Simulator app. De app is bedoeld als salestool en toont het verschil tussen de diverse kop- en achterlampen van Spanninga. CMCG koos voor een user interface met een focus op de lichtbundels om het verschil tussen de lampjes goed te kunnen weergeven. Door te swipen tussen de lichtstralen kun je de lampen direct met elkaar vergelijken. Je ziet lichtbundels van de hoofd- en achterlampen in een stadsomgeving en in de bergen, zowel van de zijkant als vanaf de fietser. Onder de fietsers loopt een balk met producten waarop je kunt zoeken en scrollen.
Medewerkers kunnen de app gebruiken bij het adviseren van de juiste lamp aan consumenten.De Light Simulator App kan op een tablet in een display in de winkel worden geplaatst. Spanninga heeft de app inmiddels al gebruikt op de Eurobike in Friedrichshafen De app is in november te downloaden via de Appstore (Ipad en Iphone) en Google play (Android telefoons en tablets)
Klant: Spanninga
Doelstelling: Een app ontwerpen en ontwikkelen voor B2B om klanten goed te kunnen adviseren over de juiste Spanninga lamp
Doelgroep: Sales (evt. consumenten)
Concept en design: Hylbrand Jan Hibma
Engineering: Frans Reitsma, Mark Kloosterhuis
Campagne management: Heidi van Duuren, Marieke Rink
Verantwoordelijk bij klant: Aurélie Gil-dos-Santos