Chat with us, powered by LiveChat

Imago campagne Batavus

In 2015 lanceert Batavus een nieuwe tv-commercial. De commercial is onderdeel van de nieuwe ‘Samen uit. Samen thuis’-campagne die CMCG samen met Batavus heeft ontwikkeld. Vanuit deze campagne wordt de positionering van Batavus als familiemerk aangescherpt. CMCG ontwikkelde de pay-off en gaf invulling aan de thematiek.

TV commercial

De tv-commercial is gemaakt in samenwerking met productiebedrijf Hazazah Film & Photography onder regie van Billy Pols. CMCG ontwikkelde in aanvulling op de tv-commercial alle visuele uitingen van de campagne, zoals advertenties, POS materiaal out of home en de online campagne.

Batavus staat bekend als familiemerk. Vanuit dit uitgangspunt heeft CMCG invulling gegeven aan de thematiek waar de hele familie als doelgroep centraal staat.

Belangrijke levensmomenten

CMCG ontwikkelde de pay-off en thematiek. De pay-off is ontstaan vanuit de Hollandse uitdrukking ‘samen uit, samen thuis’. Vanuit het deel Samen Uit staan plezier en energiek centraal. Samen Thuis draait juist om veiligheid en betrouwbaarheid.

Door deze pijlers te hanteren in alle visuele uitingen kan Batavus de belofte van ‘Samen uit. Samen thuis’ waarmaken en is de thematiek vertaald naar verschillende belangrijke levensmomenten, zoals de eerste fietstocht met je kindje voorop, leren fietsen, naar de middelbare school gaan, de eerste baan en met pensioen gaan. Ook in de nieuwe tv-commercial wordt het imago van Batavus als familiemerk verstevigd door alle doelgroepen te laten zien.

Merkimago

De campagne wordt zowel offline als online ingezet, via verschillende media en is ingezet in de zomerperiode van 2015. De tv-commercial geldt als begin van de aangescherpte positionering van het merkimago van Batavus. Ook in 2016 bouwt CMCG samen met Batavus verder aan het merk.

Te making of

Credits

Doelstelling:
branding merk Batavus, nieuwe aangescherpte positionering

Doelgroep:
consument en vakhandel

Account:
Isabelle Adema

Projectmanagement:
Marieke Rink

Productie tv-commercial:
Hazazah Film & Photography

Concept tvcommercial:
Jan de Vries en Billy Pols

Art direction:
Jan de Vries

Thema concept:
Bert Rappange

Online marketing:
Sebastiaan Hulshof, CMCG

Verantwoordelijk bij klant:
Ria Veld, Menno Visser

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten