Imago campagne Batavus
In 2015 lanceert Batavus een nieuwe tv-commercial. De commercial is onderdeel van de nieuwe ‘Samen uit. Samen thuis’-campagne die CMCG samen met Batavus heeft ontwikkeld. Vanuit deze campagne wordt de positionering van Batavus als familiemerk aangescherpt. CMCG ontwikkelde de pay-off en gaf invulling aan de thematiek.
TV commercial
De tv-commercial is gemaakt in samenwerking met productiebedrijf Hazazah Film & Photography onder regie van Billy Pols. CMCG ontwikkelde in aanvulling op de tv-commercial alle visuele uitingen van de campagne, zoals advertenties, POS materiaal out of home en de online campagne.
Batavus staat bekend als familiemerk. Vanuit dit uitgangspunt heeft CMCG invulling gegeven aan de thematiek waar de hele familie als doelgroep centraal staat.
Belangrijke levensmomenten
CMCG ontwikkelde de pay-off en thematiek. De pay-off is ontstaan vanuit de Hollandse uitdrukking ‘samen uit, samen thuis’. Vanuit het deel Samen Uit staan plezier en energiek centraal. Samen Thuis draait juist om veiligheid en betrouwbaarheid.
Door deze pijlers te hanteren in alle visuele uitingen kan Batavus de belofte van ‘Samen uit. Samen thuis’ waarmaken en is de thematiek vertaald naar verschillende belangrijke levensmomenten, zoals de eerste fietstocht met je kindje voorop, leren fietsen, naar de middelbare school gaan, de eerste baan en met pensioen gaan. Ook in de nieuwe tv-commercial wordt het imago van Batavus als familiemerk verstevigd door alle doelgroepen te laten zien.
Merkimago
De campagne wordt zowel offline als online ingezet, via verschillende media en is ingezet in de zomerperiode van 2015. De tv-commercial geldt als begin van de aangescherpte positionering van het merkimago van Batavus. Ook in 2016 bouwt CMCG samen met Batavus verder aan het merk.
Te making of
Credits
Doelstelling:
branding merk Batavus, nieuwe aangescherpte positionering
Doelgroep:
consument en vakhandel
Account:
Isabelle Adema
Projectmanagement:
Marieke Rink
Productie tv-commercial:
Hazazah Film & Photography
Concept tvcommercial:
Jan de Vries en Billy Pols
Art direction:
Jan de Vries
Thema concept:
Bert Rappange
Online marketing:
Sebastiaan Hulshof, CMCG
Verantwoordelijk bij klant:
Ria Veld, Menno Visser
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.