Chat with us, powered by LiveChat

Kubus Opslag – Google AdWords campagne optimalisatie

Bij Kubus Opslag kunnen consumenten opslagruimte huren. Via de website van Kubus kunnen consumenten een vrijblijvende offerte aanvragen op basis van hun wensen. Deze offerte aanvragen (leads) worden direct opgevolgd door middel van de koppeling met LeadQ. Kubus heeft aan de Crossmedia Communicatiegroep gevraagd een kritische blik te werpen op hun bestaande AdWords campagnes en met een plan van aanpak te komen voor de optimalisatie van deze campagnes.

Strategie

Het primaire doel van deze opdracht was het optimaliseren van de de AdWords campagnes. Allereerst zijn we aan de slag gegaan met een analyse van de huidige AdWords campagnes. Eén van de belangrijkste conclusies was dat er teveel voor één lead betaald werd en dat er een grote slag te slaan was met betrekking tot de optimalisatie van het AdWords account. Op basis van deze analyse stelden we een optimalisatie strategie voor waarbij enerzijds het aantal conversies verhoogd werd, en anderzijds de uitgaven gedrukt werden.

Uitwerking

We begonnen met een compleet nieuwe AdWords structuur, waarbij de verschillende vestigingen van Kubus een grote rol spelen. Per vestiging is er een specifieke AdWords campagne ingesteld. Eveneens hebben we alle zoekwoorden geanalyseerd om op deze manier de niet rendabele zoekwoorden (tijdelijk) te onderbreken en de overige zoekwoorden te optimaliseren.

Daarnaast zijn we gestart met een zoekmachine optimalisatie (SEO) traject. Zo konden we op de belangrijke zoekwoorden een optimale zichtbaarheid genereren. Een SEO traject zorgde er, op de lange termijn, voor dat Kubus meer, gratis, organisch verkeer naar de website zou ontvangen. Het voordeel van een SEO traject is dat er een prima wisselwerking tussen SEA en SEO gerealiseerd kan worden.

Resultaat

In een periode van vier maanden hebben wij de verschillende AdWords campagnes van een negatieve ROI naar een positieve ROI geoptimaliseerd. De uitgaven zijn gedaald en het aantal conversies is fors gestegen, een flinke rendement stijging. De gestelde KPI’s worden ruimschoots behaald.

Verder hebben we aangeraden om door middel van A/B tests te analyseren op welke website elementen de bezoekers positief reageren, zoals vormgeving, de kleur en de positie van tekst. Door continu te testen zullen er meer offerte aanvragen plaats gaan vinden. Dit traject zijn we in een later stadium ingeslagen met Kubus.

 “Medio maart 2014 waren wij op zoek naar een nieuw marketingbureau om onze online campagnes te managen en viel de keuze op CMCG vanwege hun klantgerichte aanpak. Zij gingen de uitdaging om een aanzienlijke stijging van het aantal leads te realiseren aan. Onze online campagnes zijn opnieuw ingericht en worden nu zeer pro-actief gemanaged door onze campagnemanager. In de samenwerking is veel synergie; we bundelen onze kennis van de markt met de internetmarketingkennis van CMGC en met resultaat! Ze kijken met een frisse blik naar onze online marketing en we hebben er alle vertrouwen in dat onze campagnes bij hen in goede handen zijn!”

Rolf van Berkel, Algemeen directeur

Website

  • Google AdWords campagne

Credits

Strategie:
Sebastiaan Hulshof

Campagne management:
Sebastiaan Hulshof en Sybrit Pen

Online activatie:
Sebastiaan Hulshof en Rienk Doevendans

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten