Chat with us, powered by LiveChat

Kubus Opslag – A/B optimalisatietraject

Bij Kubus Opslag kunnen consumenten opslagruimte huren. Via de website van Kubus kunnen consumenten een vrijblijvende offerte aanvragen op basis van hun wensen. Deze offerte aanvragen (leads) worden direct opgevolgd. Om het aantal offerte aanvragen te verhogen is Crossmedia Communicatiegroep in samenwerking met Kubus een A/B optimalisatietraject in gegaan.

Strategie

Het primaire doel van het conversie-optimalisatietraject is het aantal conversies verhogen door middel van slimme aanpassingen binnen de website. Een conversie-optimalisatietraject heeft wel een kop, maar nagenoeg nooit een staart. Wij zijn er van overtuigd dat een website in principe nooit af is, en dat deze altijd verbeterd kan worden. Belangrijk is dat er bepaald dient te worden welke elementen er getest gaan worden. Deze keuzes kunnen gebaseerd worden op data uit Google Analytics en anderzijds van heatmap/clickmap tools zoals Hotjar. Al eerder hielpen we Kubus met een optimalisatietraject om hun Google AdWords campagne verder uit te bouwen en te optimaliseren.

Uitwerking

De website zoals deze er momenteel staat is een samenwerking van de Crossmedia Communicatiegroep, Kubus Opslag en nog twee andere partijen. De rol van de Crossmedia Communicatiegroep was om de bezoekersflow te bewaken, alsmede de structuur voor zoekmachines te bewaken. Dat deden we door het gedrag van de bezoekers van de website te analyseren met een aantal verschillende tools. Aan de hand van deze data stelden wij verschillende A/B tests voor, die binnen de huidige website verwerkt zijn.

A/B testen
Bij A/B testen krijgt iedere bezoeker willekeurig een variant van een websiteonderdeel te zien, bijvoorbeeld de vormgeving, de kleur, de positie van afbeeldingen of tekst. Aan de hand van het gedrag van deze bezoekers kunnen we analyseren op welke testvariant de bezoekers het beste reageren. Dit wordt vervolgens binnen de website verwerkt. Daarna start het testtraject weer van voor af aan.

Resultaat

A/B testen is, en blijft, een continu proces, waarbij het zaak is om continu door te blijven ontwikkelen. Binnen het huidige conversie-optimalisatietraject zijn de verwachtingen ruimschoots overtroffen.

Website

  • A/B optimalisatietraject

Credits

Strategie:
Sebastiaan Hulshof

Campagne management:
Sebastiaan Hulshof en Sybrit Pen

Online activatie:
Sebastiaan Hulshof en Rienk Doevendans

Verantwoordelijk bij klant:
Rolf van Berkel en Sander van Hoek

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten