Hemmink is een professionele importeur van kwalitatief hoogwaardige producten in de elektrotechniek, tv, data en telecom branche. Binnen het assortiment elektrotechniek levert Hemmink JMV, een compleet pakket materialen voor bevestiging en aarding voor de elektrotechnische groothandel, bouwbedrijven en specialistische industrie.
Binnen dit assortiment heeft Hemmink onlangs de JMV Lion Spantklemmen -bevestigingsmateriaal op staal- opgenomen.
Hemmink zocht naar marktexpansie met dit nieuwe product binnen bestaande markten en vroeg NW12 een campagne te ontwikkelen richting:
Push: groothandel
Pull: installateur > 10 medewerkers. Specifiek richting chef, inkoper
Gebruiker
NW12 gaf betekenis aan een ogenschijnlijk onopvallend product door in te spelen op het specifieke uiterlijk; de spantklem toont gelijkenis met de ‘bek’ van een leeuw. Dit kenmerk werd uitvergroot en gevisualiseerd in een herkenbaar beeld en pakkende slogan: ‘JMV Lion’ King of the Steel Jungle.
Activatie vond plaats door inzet van direct mail richting installateur, POS materiaal bij de groothandel en ondersteunende ‘guerrilla’ acties op beurzen en bouwplaatsen en op de verschillende websites.
Click hier voor de JMV site, of bekijk de informatie op de site van Hemmink.
Strategie: Bert Rappange
Concept en design: Hylbrand-Jan Hibma
Project management: Hiltsje Nijdam
Verantwoordelijk bij klant: Jacqueline de Ruiter en Tessa van Gennip