Hoek Hoveniers – Restyle naam, logo, e-mailmarketing, databases en website

Hoek is een toonaangevend hoveniers- en groenvoorzieningsbedrijf met vestigingen in Voorhout (Zuid-Holland) en Ursem (Noord-Holland). Innovatie (ook op sociaal vlak) is voor Hoek een basisvoorwaarde voor een duurzame en leefbare omgeving. Met een gedreven team mensen realiseren zij bijzondere projecten op het gebied van boomverzorging, landschapsontwikkeling, openbaar groen, sport & recreatie, particuliere tuinaanleg & werk- en zorgomgeving.
Door middel van het winnen van een uitgeschreven pitch is CMCG in beeld gekomen bij Hoek. Inmiddels hebben we samengewerkt aan een nieuw logo en naam, realisatie en ontwerp van nieuwe site en het opzetten van e-mailmarketing en opschonen en veilig waarborgen van databases.

Website & logo

Op basis van een uitgebreid vooronderzoek door Raaf & Wolf is een briefing opgesteld waarin onder andere de merkwaarden en doelgroepen van Hoek zijn vastgelegd. In de briefing is onder andere op basis van het MBTI model (Myers-Briggs Type Indicator) vastgesteld hoe de verschillende bezoekerstypen de nodige informatie te geven om over te gaan tot de conversie.
Op basis van deze briefing zijn de doelstellingen van de website vastgelegd. Primaire doel van de website is door middel van concrete voorbeelden de centrale waarden van Hoek overbrengen op de bezoeker. Secundaire doelstelling: Bezoekers snel een keuze laten maken voor inspiratie of producten op basis van hun drijfveren. Het is belangrijk voor Hoek dat de uitstraling van de website voornamelijk heel visueel is ingesteld. Gebruik van blokken/vlakken en passend beeldmateriaal.
Het is een compacte site geworden met in principe twee belangrijke secties. De eerste sectie bevat producten en diensten. Het doel van deze sectie: Bezoekers snel een keuze laten maken voor een specifiek product vanuit hun eigen perspectief. Deze pagina’s bieden relevante content voor bezoekers. Daarnaast het onderdeel inspiratie. Op basis hiervan is er een design gemaakt voor desktop en mobiel.
Uitgangspunten voor de website waren dat het wordt gebouwd in WordPress, gebruikersvriendelijk content managementsysteem. De content is SEO geoptimaliseerd. Site wordt gebouwd door CMCG en de content wordt gevuld door Hoek.

N.a.v. de nieuwe website wilde ook Hoek een restyle van het logo en naam. De naam is gewijzigd van Hoek Hoveniers naar enkel Hoek. De kleuren zijn hetzelfde gebleven het logo is hiermee gesimplificeerd.

E-mailmarketing & GDPR wetgeving

Voorheen werden relaties en nieuwsbriefaanmelders gemaild vanuit de website. Vanuit de nieuwe website kan niet meer worden gemaild, dus heeft CMCG Hoek ondersteunt bij het opzetten van een e-mailaccount. Dit heeft CMCG gedaan door middel van ons eigen CMCG e-mailmarketingsysteem. Dit systeem heeft dezelfde gemakken als vergelijkbaar variant Mailchimp, maar ons CMCG e-mailsysteem is Nederlandstalig en er is ten alle tijde support van CMCG.
Bij de opzet van het account is er een e-mailtemplate ontwikkeld die past bij het ontwerp van de website. Daarnaast heeft CMCG het aanmeldtraject, profiel wijzig traject, afmeldtraject en de databases ingericht en voldoen deze aan de eisen van de nieuwe AVG/GDPR wetgeving die 25 mei 2018 van start gaat.
Met oog op deze wetgeving is er gekozen voor een, door CMCG opgezette, re-permission campagne (heractiveringscampagne). De reden hiervoor is dat contacten straks alleen nog maar mogen worden gemaild als je specifiek kan aantonen via welke manier en wanneer zij de opt-in hebben gegeven. Voor veel databases is dit niet aan te tonen, omdat het klantrelaties zijn of ze ooit middels algemene voorwaarden toestemming hebben gegeven. De huidige database van Hoek is als uitgangssituatie gebruikt. Deze database wordt per e-mailcampagne benaderd met in de kern de vraag of het contact zich opnieuw wilt inschrijven voor de nieuwsbrief. Zo is Hoek ervan verzekerd dat zij straks alleen de personen mailen die hier ook nadrukkelijk toestemming voor hebben gegeven.

Webdesign

  • WordPress CMS
  • Responsive
  • SEO geoptimaliseerd

Credits

Online strategie:
Frans Reitsma

Concept en Design:
Hylbrand-Jan Hibma

Engineering:
Jeroen van der Schaaf
Belinda Stoker

E-mailmarketing en GDPR wetgeving:
Nienke Weening

Campagne management:
Sybrit Pen

Verantwoordelijk bij klant:
Ilse Pennings, André Hoek

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over online strategie, webdesign of -bouw? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter