Hoek Hoveniers – Restyle naam, logo, e-mailmarketing, databases en website
Hoek is een toonaangevend hoveniers- en groenvoorzieningsbedrijf met vestigingen in Voorhout (Zuid-Holland) en Ursem (Noord-Holland). Innovatie (ook op sociaal vlak) is voor Hoek een basisvoorwaarde voor een duurzame en leefbare omgeving. Met een gedreven team mensen realiseren zij bijzondere projecten op het gebied van boomverzorging, landschapsontwikkeling, openbaar groen, sport & recreatie, particuliere tuinaanleg & werk- en zorgomgeving.
Door middel van het winnen van een uitgeschreven pitch is CMCG in beeld gekomen bij Hoek. Inmiddels hebben we samengewerkt aan een nieuw logo en naam, realisatie en ontwerp van nieuwe site en het opzetten van e-mailmarketing en opschonen en veilig waarborgen van databases.
Website & logo
N.a.v. de nieuwe website wilde ook Hoek een restyle van het logo en naam. De naam is gewijzigd van Hoek Hoveniers naar enkel Hoek. De kleuren zijn hetzelfde gebleven het logo is hiermee gesimplificeerd.
E-mailmarketing & GDPR wetgeving
Voorheen werden relaties en nieuwsbriefaanmelders gemaild vanuit de website. Vanuit de nieuwe website kan niet meer worden gemaild, dus heeft CMCG Hoek ondersteunt bij het opzetten van een e-mailaccount. Dit heeft CMCG gedaan door middel van ons eigen CMCG e-mailmarketingsysteem. Dit systeem heeft dezelfde gemakken als vergelijkbaar variant Mailchimp, maar ons CMCG e-mailsysteem is Nederlandstalig en er is ten alle tijde support van CMCG.
Bij de opzet van het account is er een e-mailtemplate ontwikkeld die past bij het ontwerp van de website. Daarnaast heeft CMCG het aanmeldtraject, profiel wijzig traject, afmeldtraject en de databases ingericht en voldoen deze aan de eisen van de nieuwe AVG/GDPR wetgeving die 25 mei 2018 van start gaat.
Met oog op deze wetgeving is er gekozen voor een, door CMCG opgezette, re-permission campagne (heractiveringscampagne). De reden hiervoor is dat contacten straks alleen nog maar mogen worden gemaild als je specifiek kan aantonen via welke manier en wanneer zij de opt-in hebben gegeven. Voor veel databases is dit niet aan te tonen, omdat het klantrelaties zijn of ze ooit middels algemene voorwaarden toestemming hebben gegeven. De huidige database van Hoek is als uitgangssituatie gebruikt. Deze database wordt per e-mailcampagne benaderd met in de kern de vraag of het contact zich opnieuw wilt inschrijven voor de nieuwsbrief. Zo is Hoek ervan verzekerd dat zij straks alleen de personen mailen die hier ook nadrukkelijk toestemming voor hebben gegeven.
Webdesign
- WordPress CMS
- Responsive
- SEO geoptimaliseerd
Credits
Online strategie:
Frans Reitsma
Concept en Design:
Hylbrand-Jan Hibma
Engineering:
Jeroen van der Schaaf
Belinda Stoker
E-mailmarketing en GDPR wetgeving:
Nienke Weening
Campagne management:
Sybrit Pen
Verantwoordelijk bij klant:
Ilse Pennings, André Hoek
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over online strategie, webdesign of -bouw? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.