Freonen fan Fossylfrij Fryslân en de Elfwegentocht
De Freonen fan Fossylfrij Fryslân hebben zich tot doel gesteld om fossielvrij te zijn in 2025. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om heel Fryslân fossielvrij te maken. Ze hadden zich tot doel gesteld om van 1 t/m 14 juli 2018 in Fryslân alle mensen met duurzame vervoermiddelen te laten reizen. Met als hoogtepunt De Elfwegentocht! Ter promotie van het elektrisch fietsen en elektrisch autorijden is CMCG gevraagd om 2 video’s te produceren. Hiernaast is ook nog een bescheiden printcampagne ingezet.
Doel
Het doel is om mensen, in de aanloop naar de Elfwegentocht en ook daarna, aan te sporen vaker de fiets te pakken of elektrisch te gaan autorijden.
Uitwerking
Echte Friezen vertellen waarom zij voor de elektrische fiets of de elektrische auto kiezen. Ze vertellen wat hen beweegt, wat de voordelen zijn en waarom het voor iedereen goed zou zijn om dit te doen. Als locatie is de woonplaats van beide personen gekozen, om hen zo in hun eigen omgeving te plaatsen en omdat de Elfwegentocht uiteindelijk ook zal eindigen in Leeuwarden.
Resultaat – video voor social media
Voor de sociale kanalen zijn er video’s geproduceerd van zo’n 40 seconden.
Resultaat – video voor Digital Out Of Home
Voor het adverteren via Digital Out Of Home op drukke punten in de stad zoals bij Winkelpark De Centrale in Leeuwarden zijn korte versies gemaakt van 10sec.
Credits
Account:
Tatjana Eerhart
Campagne management:
Tatjana Eerhart
Concept & Design:
Hylbrand-Jan Hibma
Verantwoordelijk bij de klant:
Luuk Bergsma
Productiepartner:
Sixteenbynine
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.