Echtemensen.com nieuwe huisstijl en website

Echtemensen.com is het casting- en productiebureau dat ‘echte mensen’ boekt. De modellen en acteurs vertegenwoordigen het Nederlandse straatbeeld en zijn stuk voor stuk spontane, cameragenieke en betrouwbare mensen. Naast dit bestand van talenten putten zij ook uit een netwerk van vakkundige fotografen, stylisten en visagisten en weet Echtemensen.com zodoende complete producties organiseren en te begeleiden.

Strategie

CMCG ontwikkelde de nieuwe website en huisstijl voor Echtemensen.com. Hierin zijn diverse (kwaliteits)eisen verwerkt waardoor voornamelijk de website gebruikersvriendelijk en efficiënt is voor zowel bezoekers als medewerkers van Echtemensen.com.

Uitwerking

De website heeft een geheel nieuwe, eigen stijl gekregen. Ook het logo is gerestyled. Bij het openen van de website is het eerste wat je ziet de dames van Echtemensen.com, trots op deze organisatie en de modellen en acteurs in haar bestand. Dit beeld geeft de website direct een frisse, persoonlijke uitstraling.

Vanuit de opgestelde eisen door Echtemensen.com heeft CMCG gekozen voor het gebruikersvriendelijke CMS WordPress. Om eenvoudig modelvoorstellen uit de website te exporteren is een zogeheten wishlist ontwikkeld. Medewerkers van Echtemensen.com én opdrachtgevers kunnen nu zelfstandig door een paar muisklikken modellen uit het bestand selecteren en op een wishlist plaatsen. Deze wishlist kan vervolgens eenvoudig worden opgeslagen, geprint en gedeeld. Om de bezoeker van de website gemakkelijk te laten navigeren tussen de verschillende soorten modellen, zijn categorieën aangemaakt. Wel zo overzichtelijk, aangezien het niet alleen gaat om modellen, maar ook om acteurs, voice-overs, gezinnen, dieren etc. Een andere belangrijke verandering is het inschrijfformulier voor modellen. Door het invullen van de vragenlijst en het uploaden van foto’s komt de inschrijving direct in het backend van de website terecht. De inschrijving dient nu alleen nog goedgekeurd te worden en kan na het bijsnijden van de foto’s eenvoudig op de website geplaatst worden. Tevens voldoet de website ook aan de strenge eisen op het gebied van veiligheid van persoonsgegevens.

Daarnaast is er ook aandacht besteed aan een nieuwe huisstijl. Er zijn nieuwe visitekaartjes, flyers, stickervellen, en scoutkaartjes ontwikkeld. Tevens is er gewerkt aan een restyle van het logo. Om dit alles kenbaar te maken is een Direct Mailing verstuurd naar klanten en potentials.

Resultaat

In het bijzijn van CMCG is de website op 5 augustus 2016 officieel gelanceerd door Echtemensen.com. Daaraan voorafgaand is de Direct Mailing verstuurd. Er wordt vanaf deze datum definitief gewerkt met de nieuwe website door Echtemensen.com. Het dagelijkse werken (het maken van modelvoorstellen, behandelen van modelinschrijvingen etc.) wordt hierdoor veel efficiënter en gemakkelijker voor de dames van Echtemensen.com. Bovendien worden opdrachtgevers nu een stuk beter bediend doordat zij eenvoudig zelf modelvoorstellen kunnen maken en aanpassen. De nieuwe website staat dus centraal voor Echtemensen.com, haar klanten en modellenbestand.

 

Nieuwsgierig naar de nieuwe website?

Webdesign

Credits

Strategie:
Bert Rappange

Concept en design:
Hylbrand-Jan Hibma & Bert Rappange

Engineering:
Bert Gjaltema
Jeroen van der Schaaf
Gijs Giebels

Campagne management:
Sybrit Pen

Verantwoordelijk bij klant:
Ruth Middelwijk & Sjoerdje Drijfholt

Deel deze case

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter