Gesegmenteerd mailen met SharpSpring en digitaal zegels sparen bij Dierckxsens Mode 

Binnen CMCG zijn we al meer dan zeven jaar actief op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. We werken met verschillende e-mailmarketing tools welke aansluiten op de behoefte van onze klanten. Voor onze klant HGG en Diercxksens mode hebben we de afgelopen tijd twee leuke opdrachten met veel resultaat mogen uitvoeren.

Tweedehands machine levert meer op dan verwacht.

Doel

Metaalbewerkingsbedrijf en 3D Profiler HGG is al enkele jaren klant bij CMCG en heeft ons onlangs gevraagd mee te denken over het verzenden van een gerichte nieuwsbrief over een tweedehands ProCutter snijmachine welke opnieuw verkocht kon worden. Deze machine bevond zich in Amerika en moest onder de aandacht worden gebracht op de Amerikaanse en Canadese markt.

Uitwerking

Groot voordeel in dit geval is dat HGG sinds vorig jaar werkt met de marketingautomatisering- en CRM-tool Sharpspring. Dit pakket zit boordevol krachtige en uitgebreide functies voor verkoop- en marketingteams. Door samen te werken met SharpSpring kunnen we e-mailcampagnes aanpassen, bestemmingspagina’s bouwen, verkoop automatiseren en nog veel meer. 

Via de statistieken in Sharpspring was het voor ons mogelijk om vanuit bestaande data een lijst op te stellen van contacten die in het verleden interesse hadden getoond in deze machine. Ook hebben wij gekeken naar de contacten die een machine kon gebruiken die deze specifieke machinale bewerkingen kon uitvoeren. Deze segmentatie hebben we kunnen maken doordat de klant jarenlang strategisch hun data heeft verzameld en heeft geordend. Hierin is CMCG in al die jaren een belangrijk sparingspartner geweest.  

Ook hebben wij met de klant meegekeken naar de workflow die salesmanagers attendeert op de gewekte interesses van potentiële kopers.  

Resultaat

Binnen een dag was de tweedehands ProCutter snijmachine verkocht en zijn er nog vier nieuwe aanvragen voor een nieuwe ProCutter t.w.v. € 230.000.

Credits

Campagnemanagement:
Nienke Weening

E-mail marketing:
Jelle Wietze Hogeterp

Digitaal sparen bij Dierckxsens mode

Doel

Voor herenspeciaalzaak Dierckxsens Mode, hebben wij vlak voor de ‘lock-down’ een e-mailmarketing campagne opgezet, waarbij consumenten via zegels in de lokale kranten, konden sparen voor korting op een luxe herenoverhemd of trui.

Uitwerking

Om deze kortingsactie online extra aan te jagen, zijn er diverse bannercampagnes actief geweest en heeft de klant een speciale actiepagina op de website. Deze pagina is te bereiken via een speciale QR-code op de spaarkaart en via krantenadvertenties. Vanuit e-mailmarketing oogpunt hebben wij ervoor gezorgd dat online deelnemers een geautomatiseerde e-mailbevestiging ontvangen, met daarin een “unieke” actiecode. Deze code kon getoond worden in de winkel, waarna de consument zijn (of haar) overhemd of trui met korting kon uitkiezen!

Resultaat

De actie was een groot succes: na een looptijd van drie weken zijn er meer dan 200 online deelnemers geweest en zijn in de winkel al bijna 600 kledingstukken met de kortingsactie verkocht. De ondernemer is tevreden met het resultaat, helemaal gezien de lastige tijden in modeland.

Credits

E-mail marketing:
Jelco de Vries

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over online strategie, webdesign of -bouw? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

    Naam

    E-mailadres

    Ik wil informatie over:

    Laat een reactie achter

    Gerelateerde projecten