Chopstick Curler campagne Carmen
Carmen heeft in september 2016 een nieuwe krultang gelanceerd. De Chopstick Curler. Uniek op de Nederlandse markt. Anders dan de meeste krultangen, creëert de Chopstick Curler en volle bos met fijne krullen waar diverse looks mee te creëren zijn. Carmen heeft CMCG gevraagd een activatiecampagne op te zetten.
Strategie
Doelstelling van de activatiecampagne is primair awareness en conversie verhogen en secundair merkvoorkeur voor Carmen creëren. Met deze doelstellingen is CMCG aan de slag gegaan. In samen werking met ZPRESS heeft CMCG een creatieve invulling gegeven aan deze activatiecampagne waarbij de doelgroep, jonge meiden van 16-20 jaar met een hoge interesse voor beauty, aangesproken en getriggerd worden. Een crossmediale inzet om het maximale effect te krijgen. Online en offline versterken elkaar en de doelgroep wordt op de juiste plekken aangesproken.
Uitwerking
CMCG heeft een crossmediale middelenmix voorgesteld die aansluit bij de doelgroep. Er zijn drie verschillende looks gecreëerd, waar drie tutorials voor zijn gemaakt. Via deze tutorials kan de doelgroep de look zelf namaken met de Chopstick Curler. De drie looks worden door drie verschillende modellen getoond. De Glam girl, de Biker chick en de Bohemian babe. Er is een landingspage ontwikkeld voor de Chopstick Curler waar deze tutorials te zien zijn en waar de doelgroep meer informatie vindt over het product en hoe je het aanschaft.
We zijn begonnen met vier pagina’s branded content in het meidenmagazine CosmoGirl en 2 pagina’s branded content in het meidenmagazine GIRLZ met een winactie. Via deze content wordt de doelgroep doorverwezen naar de landingspage Chopstickcurler.nl waar zij kans kunnen maken op een XXL Beautypakket, en naar een quiz waar de doelgroep erachter kan komen welke look het beste bij haar past. De Instagram accounts van CosmoGirl en GIRLZ hebben een Carmen take-over gehouden waarbij deze accounts alleen maar posten over de Chopstick Curler. Hierbij wordt het gehele volgnetwerk aangesproken. Er is ook een displaycampagne ingezet op diverse websites waar de doelgroep zich bevindt (Hitkrant, Meidenmagazine, CosmoGirl en GIRLZ). Hier zijn twee soorten banners getoond die gedurende de campagneperiode zichtbaar zijn. Verder zijn er diverse vloggers ingezet om de Chopstick Curler uit te proberen en hier een vlog aan te wijden.
Resultaat
De campagne loopt momenteel. Bezoekersaantallen gaan omhoog en ook de aanmeldingen voor de winactie lopen op. De reacties zijn positief en ook op de Vakbeurs waar Carmen aanwezig was, ontvingen zij erg leuke reacties.
Video’s
Credits
Doelstelling:
Awareness en conversie verhoging
Doelgroep:
Jonge meiden van 16-20 jaar met een hoge interesse in beauty
Account:
Eva Grevink
Campagne management:
Eva Grevink en Akkegé Valk
Media:
Sandra Kers (ZPRESS)
Thema concept:
Jan de Vries
Bert Rappange
Fotografie- en productiebegeleiding
Echtemensen.com
Engineering:
Chris Pool en Belinda Stoker
Online marketing:
Sebastiaan Hulshof
Verantwoordelijk bij klant:
Bart Scholte en Jeroen Smits
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.