Bosch Car Service radio- en TV-commercial
Bosch Car Service benaderde ons om mee te denken voor een concept en advies voor een radio- en TV-commercial. Dit was de start van een mooie samenwerking.
Concept
CMCG is om tafel gegaan met Bosch Car Service om de wensen en insteek van de commercial te bespreken. Uit onderzoek is gebleken dat de naamsbekendheid van Bosch Car Service verbeterd kan worden. Tevens weten niet alle consumenten waarvoor je bij Bosch Car Service terecht kunt. Daarom is gekozen om de focus van de commercials op branding te leggen.
Dit heeft geresulteerd in een radio- en TV-commercial.
Thema
Het thema van de commercial is geworden ‘voor iedereen, altijd, overal’. Je ziet een auto binnenrijden bij een Bosch Car Service autobedrijf, gevolgd door shots van verschillende handelingen/werkzaamheden die Bosch Car Service aan auto’s uitvoert. Vervolgens volgt een shot met verschillende Bosch Car Service autobedrijven en de aftiteling met een team van monteurs van Bosch Car Service.
Productie TV-commercial
Allereerst is er door CMCG een actielijst, begroting en planning opgesteld. CMCG is op zoek gegaan naar een geschikte partner voor video en belichting. Tevens hebben wij van 36 vestigingen een frontshot gemaakt van het bedrijf, dat later als totaalshot is gebruikt in de TV-commercial.
CMCG is twee dagen te gast geweest bij één van de Bosch Car Service autobedrijven om de productie te realiseren.
De TV-commercial is beschikbaar voor alle Bosch Car Service autobedrijven. Zij kunnen deze personaliseren, zodat zij deze online of regionaal in kunnen zetten.
Productie radiocommercial
De radiocommercial is gebaseerd op het concept van de TV-commercial. Naast de productie van de hoofdcommercial hebben wij ook nog 4 tag-ons geproduceerd met verschillende boodschappen. Ook hebben de autobedrijven de mogelijkheid om de radiocommercial te personaliseren en deze regionaal in te zetten.
Resultaat: er zijn veel online afspraken gemaakt in de weken dat de commercial op de landelijke radio werd ingezet.
Credits
Account- en campagne management:
Hilda de Haan & Eline Bril
Design & Art-director:
Hylbrand-Jan Hibma
Montage & editing:
Steven Emmelkamp
Fotografie:
Steven Emmelkamp
Productie TV-commercial:
Sixteenbynine, Bert Alberts
Productie radiocommercial en muziek/voice over TV-commercial:
Studio Veerhuis
Verantwoordelijke bij klant:
Marieke Groeneveld & Charmaine Pourier
Deel deze case
Meer informatie
Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.