Blom Interieurs – Nieuwe website en logo

Blom Interieurs ontwerpt en bouwt in binnen- en buitenland verrassend creatieve interieurs voor recreatiewoningen, hotels & horeca, studentenhuisvesting en zorgcentra. Met een bevlogen derde generatie aan het roer heeft Blom vele unieke belevingen teweeggebracht bij gasten, cliënten en bewoners van de door hen ingerichte ruimtes. Nu was het hoog tijd dat zij zelf een restyle verdienden en lieten door CMCG het logo en de website aanpakken.

Strategie

De nieuwe ontwikkelingen in webdesign, userbility en de eisen van Google zorgden ervoor dat de website op verschillende onderdelen niet meer voldeed. Blom Interieurs had behoefte aan een nieuwe corporate website in een gebruikersvriendelijk CMS die ook voldoet aan de huidige online eisen op het gebied van techniek en activatie. Daarnaast ontstond de wens om ook direct de website in een fris, nieuw jasje te steken.

Uitwerking

Vanuit deze wens is CMCG aan de slag gegaan met het CMS WordPress. Binnen de mogelijkheden van een bestaand thema is er een nieuw, passend design ontworpen in WordPress. De website is uniek vanwege het beeldgebruik. Deze uitgesproken stijl past precies bij Blom Interieurs. De website geeft de klant een uniek kijkje in de keuken. De stijl van Blom Interieurs komt in deze website perfect naar voren. Prachtige cases worden uitgelicht door middel van beeldtaal.

Er zijn diverse templates ontworpen. Met de ontworpen templates is het mogelijk om de rest van de website zelf te bouwen. Blom Interieurs heeft vervolgens een WordPress training van CMCG gevolgd. Hierdoor was Blom zelf bij machte om de website af te maken. Voor Blom was dit ideaal.
CMCG heeft ondersteuning geboden in het SEO optimaliseren, schrijven van webteksten, technisch checken/testen en het uiteindelijk live zetten van de website.

Logo

Separaat is er een nieuw logo ontwikkeld door CMCG. Er zijn diverse richtingen voorgesteld. Blom Interieurs heeft vervolgens één voorkeur uitgesproken. De naam is wel hetzelfde gebleven, maar dan in een nieuw jasje. Er is gekozen voor een strakker en simpeler logo. Dit maakt het geheel frisser, meer van deze tijd en compacter. De kleur magenta is verdwenen. Hiervoor in de plaats kan er desgewenst gekozen worden voor het gebruik van een steunkleur.

Resultaat

Blom Interieurs kan de komende jaren weer vooruit met zowel de website als het logo.
De website is gebouwd in gebruikersvriendelijk WordPress CMS. Responsive naar alle scherm formaten en SEO geoptimaliseerd. Via een AdWords campagne wordt er traffic geleid naar de website. Ook de komende tijd blijft CMCG nog verbonden aan het optimaliseren van de website.

 

Meer weten over Blom Interieurs?

Webdesign

  • WordPress CMS
  • Responsive
  • SEO geoptimaliseerd

Credits

Online strategie:
Frans Reitsma

Concept en Design:
Hylbrand-Jan Hibma

Online activatie:
Rienk Doevendans

Engineering:
Jeroen van der Schaaf
Belinda Stoker

Account:
Hilda de Haan

Campagne management:
Sybrit Pen

Verantwoordelijk bij klant:
Nicole Helmans, Jan Blom

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over online strategie, webdesign of -bouw? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter