Adecco Way to Work Campagne

Adecco Way to Work™ is een wereldwijd initiatief van de internationale Adecco organisatie. Om de toenemende werkloosheid onder jongeren een halt toe te roepen, komt Adecco in actie.

Strategie

Sinds 2013 wordt de Way to Work campagne jaarlijks geactiveerd om jongeren over de hele wereld op weg te helpen in de wereld van werk. Adecco gelooft in winnaars. Niet in een verloren generatie en ervaring is key in de zoektocht naar werk.
Als jongeren moeite hebben met het vinden van werk, dan biedt Adecco Way to Work een helpende hand. Met sollicitatie do’s en don’ts, gratis workshops, tools om je cv te optimaliseren, een Experience Programma, coaching en persoonlijk advies.

Uitwerking

Naast de doorlopende hulp die Adecco biedt aan jongeren, zijn er een aantal belangrijk momenten in het jaar waar jongeren door geïnspireerd en geactiveerd worden. Streetday, CEO for One Month en het Experience Programma.
Streetday vond dit jaar plaats op donderdag 17 maart. In 7 steden gingen 300 Adecco medewerkers de straat op, op zoek naar jongeren die op zoek zijn naar werk. Gewapend met adviezen, workshops, colleges en tips & tricks hielpen zij jonge werkzoekenden. Met CEO for One Month™, maakt een talent in de dop kans om voor één maand mee te lopen met de CEO van Adecco Nederland, Hans Pruis. Het Experience Programma biedt, in samenwerking met de beste werkgevers van Nederland, werkervaringsplaatsen, stageplaatsen, vakantiewerk en meer mogelijkheden om jongeren de ervaring te bieden die zo hard nodig is op de arbeidsmarkt.
Door middel van posters, flyers, een sollicitatiebrochure en online activatie is deze campagne gelanceerd. Op basis van een door Adecco International ontwikkelde huisstijl hebben we al deze middelen op een passende en herkenbare stijl kunnen inzetten.

Credits

Doelstelling:
Offline en online activatie Way to Work campagne

Doelgroep:
Jongeren op zoek naar werk

Account:
Isabelle Adema

Projectmanagement:
Eva Grevink

Thema concept:
Adecco International

Engineering:
Bert Gjaltema

Online activatie:
Sebastiaan Hulshof en Femke Fortuin

Verantwoordelijk bij klant:
Rinus Wittenberg en Sebastiaan Brandwijk

Deel deze case

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten
Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter