Chat with us, powered by LiveChat

Adecco Top Secretaries Herpositionering

Top Secretaries fungeert steeds meer als innovatief kenniscentrum met flexibele oplossingen, een vast aanspreekpunt en een helder advies. Adecco Top Secretaries bestaat 10 jaar. Met nog meer focus op persoonlijke ontwikkeling en de nadruk op de competenties van de toekomst en een ruim verbrede dienstverlening, het juiste moment voor een nieuwe positionering.

Strategie

Na de start van de herformulering van de visie en missie en kernwaarden van Top Secretaries, aan CMCG de uitdaging om alle uitgangspunten te vertalen naar de diverse uitingen. Bij Top Secretaries geloven ze in de verbindende, initiatiefrijke en ondernemende rol van een professioneel secretariaat binnen de ‘nieuwe organisatie’. Samen zijn we ons ervan bewust dat die rol sterk veranderd. Het team van Adecco Top Secreataries wil daar richting aan geven door lef te tonen, kennis te delen, in gesprek te gaan en continue een spiegel voor te houden.

De uitdaging voor de communicatie-uitingen is dat alle content die we toepassen de essentie van de missie, visie en kernwaarden op een natuurlijke manier ‘ademt’, bijvoorbeeld in de vorm van storytelling en persoonlijke notes over de bestemming en de reis erheen. We willen vooral eerlijk en authentiek zijn.

Uitwerking

Op basis van de nieuwe positionering heeft CMCG in samenwerking met Ton Hilderink de nieuwe tone of voice vastgelegd. De tone of voice heeft 4 belangrijke pijlers: sfeer, warm, betrokken en eerlijk. Dit vertaalt zich in tekstuele content, maar ook in de visuele uitingen.

Rode draad is de inzet van content marketing met de volgende doelen: het bereiken van de huidige en nieuwe doelgroepen, laden van het merk en bijbehorende waarden en een positieve merkbeleving. Dit doen we door middel van op de doelgroep toegespitste informatie en waardevolle content. Het contentmarketingplan is ontwikkelt door CMCG en bestaat uit analyses van de huidige kanalen, vaststellen van doelstellingen, kpi’s, invullen en uitwerken contentkalender.

Op basis van deze uitgangspunten is een visuele invulling gemaakt voor de website, social media kanalen, e-mailmarketing en het nieuwe magazine.

De visuele uitingen sluiten nauw aan bij de doelgroep, maar ook bij de nieuwe organisatie.

De naam van het magazine werd TOPIQ. Topic betekent letterlijk: onderwerp waar iedereen over praat.

Resultaat

De inzet van alle onderdelen vanuit het plan zijn gestart. Contentmarketing is een proces en de eerste gemeten resultaten zijn al een succes. Doel is in de komende maanden de gestelde doelstellingen volledig te behalen en continue bij te sturen.

Webdesign

Credits

Strategie:
Bert Rappange

Accountmanagement:
Isabelle Adema

Concept en design:
Hylbrand-Jan Hibma

Online strategie:
Sebastiaan Hulshof

Campagne management:
Eva Grevink

Verantwoordelijk bij klant:
Bettina Wijker en Rinus Wittenberg

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze case of over de mogelijkheden van strategische positionering? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam

E-mailadres

Ik wil informatie over:

Laat een reactie achter

Gerelateerde projecten