Chat with us, powered by LiveChat

‘Niets is onmogelijk, als je maar uitgaat van je eigen talent.’ Met die gedachte is de Mission KNVB opgezet. Een grootschalige virale campagne, primair bedoeld ter profilering van de merken Adecco (general staffing) en Ajilon.

Door een virtuele loopbaantest te doorlopen op www.missionknvb.nl en via diverse social media zoveel mogelijk stemmen te verzamelen, konden deelnemers meedingen naar een ‘profdag’ bij de KNVB. Basisprincipe was dat er binnen social media een sneeuwbaleffect ontstaat. Uiteindelijk moet de netwerkpopulatie zelf zorgen voor vaart en massa door het delen van ‘Mission KNVB’.

Vanaf het moment van lancering was de campagne een groot succes. Meer dan 1.000 eigen medewerkers beleefden begin september een ‘preview’ en hebben de sneeuwbal vervolgens spontaan via de social media aan het rollen gebracht. Aanvullend is er intensief gebannerd op websites, die vooral in trek zijn bij ‘Generation Y’, een belangrijke doelgroep voor Adecco en Ajilon Professionals.

Adecco Group Nederland is ‘preferred supplier’ van de voetbalbond en het idee om in deze vernieuwende internetcampagne samen op te trekken, is in Zeist met open armen ontvangen. Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal, sprak de deelnemers van Mission KNVB persoonlijk toe.

De winnaars van Mission KNVB stond een leerzame ‘meeloopdag’ te wachten op het bondsbureau in Zeist. De functies varieerden van ‘professional in finance’ tot KNVB Persvoorlichter of Teammanager Jong Oranje.

CMCG was de ‘trotse’ spil van deze grootschalige virale campagne. Juist een crossmediale aanpak is de kracht voor het succesvol neerzetten van zo’n campagne. Zowel op strategisch, conceptueel, coördinerend als uitvoerend niveau heeft CMCG een belangrijke rol gespeeld.

Lees hier meer over de Mission KNVB als online marketing ROI case.
Klant: Adecco en KNVB
Doelstelling: Branding van het merk en het werven van kandidaten voor de Adecco- en Ajilon-vestigingen in het hele land, waarbij (positieve) mentions ontstaan door de hoge exposure en het virale effect van de campagne.
Doelgroep: ‘Generation Y’
Strategie: Bert Rappagne
Concept en design: Jan de Vries
Social media: Bart van der Kooi
Campagne management: Isabelle Adema, Coby Dijkstra, Annemieke Smit
Verantwoordelijk bij klant: Rinus Wittenberg (Adecco), Nicole Bekkers (KNVB)

Laat een reactie achter