Chat with us, powered by LiveChat

In samenwerking met CMCG maakt Sportvisserij Nederland in 2014 een optimalisatieslag in het bestelproces. Om het bestelproces nog meer te optimaliseren is Sportvisserij Nederland in augustus gestart met het mailen van consumenten die, ondanks het volledig invullen van de gegevens, uit het bestelproces stapten.

Door de LeadQ software te gebruiken als databron, is te bepalen of er niet alsnog is besteld (binnen 2 uur) en of mensen niet achter elkaar dezelfde mail krijgen. Wanneer de consument niet binnen twee uur heeft besteld en de afgelopen maand niet al als vispashouder is geregistreerd, wordt het contact aangemaakt in het e-mailmarketingsysteem. De volgende dag ontvangt de ontvanger een mail waarin hij wordt herinnerd aan de VISpas die hij nog niet heeft besteld.

De mail is responsive opgemaakt, waardoor je ook via mobiel gemakkelijk kunt bestellen. Je kunt zelfs direct vanuit de mail bellen, door te klikken op het telefoonnummer.

Na bijna drie maanden zijn de volgende resultaten bereikt:
De abandoned cart mail wordt door meer dan de helft van de geadresseerden geopend. Meer dan een kwart van de openers klikt ook door. Hiervan gaat het grootste deel terug het bestelproces in (meer dan de helft). Ook de adressenzoeker (2,67%) en de FAQ (7,53%) worden goed bezocht n.a.v. de mail.
Het conversiepercentage van de mail op de website is 14,29%. Dit betekent dat 14,29% van iedereen die vanuit de mailing op de website komt, de VISpas alsnog bestelt.

Case SVN Abandoned Cart Mail

 

 

 

 
Klant: Sportvisserij Nederland
Doelstelling: Mensen die het bestelproces hebben verlaten, activeren toch de VISpas te bestellen.
Doelgroep: Iedereen die de intentie had een VISpas te bestellen, gegevens heeft ingevuld, maar toch uitstapt in het bestelproces.
Online strategie: Jeroen Smits
Concept en design: Hylbrand-Jan Hibma
Engineering: Onno de Graaf, Peter Holterman, Joris van der Burgh
Email marketing: José Buiter
Campagne management: Jacqueline Oppedijk, Vera Wildenbeest
Verantwoordelijk bij klant: Danny Bok

Laat een reactie achter