Spanninga is een internationaal opererende organisatie voor fietsverlichting, reflectoren en alle bijbehorende items. In 1918 werd de firma Spanninga opgericht. In de loop der jaren is het Nederlandse familiebedrijf uitgegroeid tot een bedrijf met internationale allure. Door samenwerking met en overname van JOS INTERNATIONAL in Frankrijk, Q-LITE in Taiwan en SBC in China, ontstond de Spanninga Group. De Spanninga Group heeft zijn naam gevestigd als fietsverlichtingproducent dankzij zijn innovativiteit, know-how, internationale ervaring en wereldwijde commerciële activiteiten.
Wij werden ingeschakeld voor het ontwikkelen van een concept voor een nieuwe catalogus. Na eerste op hoofdlijn een nieuwe beeldtaal te hebben uitgezet is de catalogus ontworpen. Vormgegeven in een consumentenversie (BtoC) en een professionalsversie (BtoB). Wij waren verantwoordelijk voor de gehele productie, inclusief fotografie.
De catalogus geeft een compleet overzicht weer van het assortiment van Spanninga. Er is ook een online versie beschikbaar, deze is hier te bekijken.
Doelstelling: branding door middel van de introductiepagina’s in de catalogus. Op een overzichtelijke en aantrekkelijke manier tonen van het Spanninga assortiment.
Doelgroep: fietsfabrikanten, fietsspecialistzaken en eindgebruikers
Concept en design: Jan de Vries, Berend Gjaltema
Account- en projectmanagement: Hiltsje Nijdam, Marieke Rink
Verantwoordelijk klant: Aurélie Gil Dos Santos