Chat with us, powered by LiveChat

Opeens was daar een aantal jaren geleden YouTube, een prima plek waar je genante homemade video’s kon uploaden en bekijken. Er werd nog niet gedacht aan de impact van de website. Gelukkig is die tijd (bijna) geweest. Lange tijd was YouTube zelfs zoekmachine nummer 2 (recent ingehaald door Twitter).

De filmpjeswebsite is uitgegroeid tot een volwaardig marketingkanaal voor vele bedrijven, maar ook personen. Een prachtig voorbeeld van een bedrijf dat al lange tijd zeer succesvol is op YouTube is BlendTec, met hun filmpjes ‘Will it blend?’. Denk ook eens aan Esmee Denters en Justin Bieber. Zij hebben hun muziekcarrière te danken aan YouTube. Hieronder twee YouTube trucs die sinds kort mogelijk zijn en met succes worden uitgevoerd.

Truc 1: Totale take-over

De introductie van de nieuwste film van Sylvester Stallone was een reden om YouTube als marketingkanaal in te zetten. Met een fantastische take-over van de website werd de film geïntroduceerd. Deze succesvolle viral ging de hele wereld rond. Eigenlijk is de oplossing vrij simpel. Het lijkt alsof je in de website van YouTube zit, maar in principe kijk je naar een flashvideo die over de website heen is gelegd. Een simpele oplossing, maar met de creativiteit die erin zit een waanzinnig resultaat. Waarschijnlijk zijn hier wel wat onderhandelingen met YouTube aan vooraf gegaan …

Truc 2: Interactieve films

Een simpeler voorbeeld is interactie inbouwen in de films op YouTube. In veel YouTube filmpjes zit tegenwoordig een actie, daarmee worden ze dus interactief. Een vrij nieuwe dienst van YouTube die veel creativiteit opwekt bij de gebruikers. Een voorbeeld van een interactief filmpje.

Aan het einde van het filmpje zie je keuzemogelijkheden in beeld over de afloop. Zodra je op een bepaalde button klikt binnen het filmpje, word je doorverwezen naar een nieuwe film binnen YouTube (het is niet mogelijk om buiten YouTube te linken). In het beheer van YouTube bepaal je een tijdsperiode in de film waar de interactieve knoppen zitten. Door deze manier van linken ontstaat een verhaallijn en de films sluiten op elkaar aan.

Een leuke instelling met oneindig veel mogelijkheden. Daarnaast is deze vorm van interactie vrij simpel in te stellen. Wil je weten hoe? Wij helpen je graag verder!

Laat een reactie achter