Chat with us, powered by LiveChat

Wat zijn AdWords advertentie-extensies?

Door het gebruik van AdWords advertentie-extensies is het voor een adverteerder in AdWords mogelijk om relevantere advertenties te ontwikkelen voor een breder publiek. Het grootste voordeel van advertentie-extensies is dat deze het CTR kunnen verhogen wat weer tot meer conversies kan leiden.

Er zijn verschillende vormen van advertentie-extensies te weten; Locatie-extensies, Oproepextensies, Productextensies en Extensies voor Sitelinks.

Locatie-extensies

Iedere adverteerder heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van locatie-extensies. Deze extensies worden getoond op Google, het zoeknetwerk van Google en op Google-producten. Zoals het woord eigenlijk al zegt bevatten locatie-extensies de locatie gegevens van de adverteerder. Het gaat hier om het bedrijfsadres en telefoonnummer.

Oproepextensies


Oproepextensies, ook wel telefoonextensies genoemd, geven een geïnteresseerde de mogelijkheid om het adverterende bedrijf te bellen wanneer er op een advertentie wordt geklikt. Deze extensie wordt weergegeven voor gebruikers welke mobiele apparaten gebruiken met Google.nl, Google Voice Search, Google Mobile App en Google Maps voor mobiel gebruik.

Productextensies


Met productextensies kan een adverteerder zijn/haar bestaande Google Merchant Center-account gebruiken om producten rechtstreeks te markeren in zijn/haar zoekadvertenties op Google.nl. Productextensies worden niet weergegeven op het display netwerk van Google of op andere websites in het Google zoeknetwerk.

Extensies voor Sitelinks

Een adverteerder krijgt de mogelijkheid om vier extra klikbare links, naar dieper gelegen webpagina’s dan de homepagina, in een tekstadvertentie te plaatsen. Hierdoor wordt de relevantie van de tekstadvertenties vergroot aangezien er verschillende onderwerpen getoond kunnen worden, welke meerdere personen aan kunnen spreken. Denk bijvoorbeeld aan seizoensgebonden producten of acties welke gelijktijdig met de normale tekstadvertenties getoond kunnen worden.

Vertoning
De verschillende advertentie-extensies worden getoond wanneer deze beschikbaar zijn in het land van de adverteerder, deze zijn ingesteld door de adverteerder, de advertentie op de eerste positie staat en als de kwaliteitsscore van de ingezette zoekwoorden door Google als voldoende wordt beoordeeld.

Kosten
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het gebruik van advertentie-extensies. Net zoals bij standaard CPC biedingen betaalt een adverteerder voor iedere klik welke naar de website leidt, ook als deze klikken plaatsvinden op extra links en op productafbeeldingen.

Laat een reactie achter