Chat with us, powered by LiveChat

Waarom nog een TV commercial?

TV commercials: ergeren of ontspannen?

Ja, ook wij ergeren ons soms groen en geel aan al die reclame die de spannende speelfilm voortdurend onderbreekt. Alsof dat niet genoeg is, knallen ze er ook nog eens een dozijn previews tussendoor. Het lijkt wel of de tv-zenders meewerken aan hun eigen teloorgang. Online en ‘on-demand’ tv-kijken wint snel terrein. Youtube bij jongeren, Netflix bij duizenden gezinnen. Waarom dan toch tv-reclame? Omdat deze nog steeds een aantal unieke krachtige eigenschappen bezit. Bovendien zitten de uitzenders niet stil. Interactiviteit staat hoog in het vaandel. Lees hieronder waarom wij TV niet per definitie uitsluiten.

Waarom tv-reclame?

  • Gemiddeld per dag kijkt de Nederlander 195 minuten tv. Dat is ruim 3 uur en dus 21 uur per week.
  • Met tv bouw je in korte tijd hoog bereik op.
  • Met tv kun je een verhaaltje vertellen en emoties losmaken.
  • TV levert traffic naar je site. Zeker nu de interactie met tablet als ‘tweede scherm’ toeneemt (bron: Media Browsing Onderzoek.)
  • Zes redenen waarom we tv-kijken: ‘Unwind’: ontspannen en ontstressen, ‘Comfort’: tijd delen met anderen, ‘Connect’: weet wat er in de wereld gebeurt, ‘Experience’: plezier en spanning, ‘Escape’: lekker wegdromen en ‘Indulge’: jouw eigen momentje bij je eigen serie.
  • Jaarlijks wordt er gemiddeld 900 miljoen door adverteerders besteed aan tv-reclame. Schijnt toch wel ergens goed voor te zijn…

Bron: SPOT TV jaarrapport 2013

Direct aan de slag met TC commercials?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zitten ruim 50 specialisten die je wegwijs kunnen maken in de wereld van TV reclame.  Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter