Chat with us, powered by LiveChat

Tips voor goede copy content

Long, short, seo of…

Copywriting is een wezenlijk onderdeel van contentmarketing. Daarom werken we met een groot netwerk van tekstschrijvers met ieder zijn of haar eigen specialisme. Short copy, long copy, journalisten, speech writers, bloggers, SEO/SEA writers, social media. Binnen de kaders van het merk doen we de briefing, redactie en in/output controle.

Tips voor goede copy content

  • Headline: gebruik een uitnodigende en prikkelende kop. Begin met een vraag of een onderwerp waardoor de lezer zich ‘getriggerd’ voelt. Wees je bewust dat slechts 20% van de lezers ook daadwerkelijk doorleest.
  • Neem de lezer serieus. Sommige copywriters of bloggers willen nogal eens belerend overkomen zonder enige vorm van research, bewijs of onderbouwing.
  • Hou het begrijpelijk, spreek de taal van je doelgroep. Zo lijkt het binnen b-to-b eerder regel dan uitzondering om teksten in onbegrijpelijke taal te schrijven. Of SEO schrijvers die doorschieten in zoekwoorden.
  • Maak er een boeiend verhaal van. Met een inleiding, middenstuk en slot. Die laatste geeft antwoord op je onderwerp in je heading en mag best eens leiden tot een verrassend plot; de lezer moet er ‘iets aan overhouden’.”Dat was leuk om te lezen.”
  • Probeer te veel quotes en verwijzingen naar internet te vermijden. Verzin er zelf eens één!
  • Lees nog eens je tekst helemaal door en haal alle overbodige woorden en zinsdelen weg die er niet toe doen. Gouden regel: streef bij iedere zin zo snel mogelijk naar een punt.

Direct aan de slag met copy writing?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van teksten voor content marketing. Als adviseur en meedenker of begeleiding op projectbasis. Van strategisch advies tot (online) activatie. Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter