Specifiekere doelgroeptargeting in AdWords

Doelgroeptargeting in AdWords wordt steeds specifieker

Google is continu bezig om haar voornaamste inkomensbron Google AdWords te blijven ontwikkelen. Met het doorvoeren van nieuwe targetingmogelijkheden zijn adverteerders in staat om hun AdWords campagnes nog beter te optimaliseren. Dat Google veel van ons weet (denkt te weten) blijkt wel uit onderstaande twee targetingmogelijkheden.


1) Targeting op levensgebeurtenissen

Binnen video- en Gmail campagnes in Google AdWords is het inmiddels mogelijk om te targetten op specifieke levensgebeurtenissen. Op het moment dat je gebruik maakt van deze targetingmethode kan je gebruikers voor of na deze gebeurtenis bereiken. Er zijn een aantal gebeurtenissen waar je momenteel op kan targetten: Verhuizen (bijna verhuizen / pas verhuisd), Afstuderen (bijna afgestudeerd / pas afgestudeerd) en Trouwen (bijna getrouwd / pas getrouwd). Wanneer je bijvoorbeeld actief bent in de verhuisbranche is het mogelijk om gebruikers te targetten die geïnteresseerd zijn in alles wat met verhuizen te maken heeft.
Targeting op levensgebeurtenissen

2) Targeting op gezinsinkomen

Het is al sinds “jaar en dag” mogelijk om te targetten op demografische gegevens zoals geslacht en leeftijden. Inmiddels is het mogelijk om hier een stap verder in te gaan door te kunnen targetten op gezinsinkomen. Zo is het mogelijk om biedingen te verhogen of te verlagen voor gebruikers met een hoog of juist een laag inkomen. Uiteraard weet Google niet wat het daadwerkelijke gezinsinkomen van een gebruiker is. Dit wordt geschat op basis van de activiteiten in de verschillende Google-services van de ingelogde Google gebruikers. Wanneer je bijvoorbeeld actief bent in een branche die zich richt op de minima, is het nu mogelijk om hier specifiek(er) op te gaan targetten waardoor er geen onnodige advertenties vertoond worden aan een irrelevante doelgroep.
Targeting op gezinsinkomen


Heb je vragen over de targetingmogelijkheden binnen je Google AdWords account? Neem dan gerust contact met ons op!

Sebastiaan Hulshof
Chief Digital Officer (CDO)

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op

We zijn op dit moment niet online. Mail een bericht en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Geef een zoekterm en druk op enter