Chat with us, powered by LiveChat

Social media Update – Juni 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in mei 2014? 

Facebook rolt de allesomvattende Business Manager uit

Om al je advertenties, berichten, pagina’s en apps te beheren, heeft Facebook een complete, allesomvattende tool in de planning staan: de Business Manager. In Amerika is deze inmiddels uitgerold, de verwachting is dat de rest van de wereld op korte termijn volgt. Het lijkt er op dat Facebook orde in de ‘chaos’ wil aanbrengen.

Meer doormeetmogelijkheden voor Facebook Video’s

Facebook lanceert meer mogelijkheden om door te meten hoe je video’s presteren, bijvoorbeeld wie deze helemaal heeft uitgekeken of na een kwart al heeft weggeklikt. Ze worden de komende tijd uitgerold.

FBvideosanalytics

Audience Network biedt Facebook adverteerders meer mogelijkheden

De vraag van adverteerders op Facebook is groter dan het aanbod dat het sociale netwerk ter beschikking heeft. Een signaal dat door Facebook opgepakt is en waar nu het zogenaamde Audience Network uit is komen rollen. Facebook wordt hiermee een affiliate partij, die aanbieders van mobiele apps verbindt met adverteerders. Een grote stap met veel potentie, aldus Facebook.

Inzicht in je Facebook publiek door Audience Insights

Facebook blijft innoveren, want ook de Audience Insights is inmiddels uitgerold in de Verenigde Staten. Deze tool biedt organisaties inzichten in meer gegevens over de beoogde doelgroep, zoals leeftijd, leefstijl, relatiestatus, gezinsgrootte, taal, etc. Zowel voor alle Facebook gebruikers, voor een specifieke doelgroep (Likes van een bepaalde Pagina) of voor je eigen klantenbestand (op basis van e-mailadressen en gekoppelde Facebook-accounts) kunnen deze gegevens opgevraagd worden.

Facebook herkent je muziekvoorkeuren

Een andere tool die Facebook heeft gecreëerd, is een functionaliteit die het je makkelijker moet maken om te laten weten aan je vrienden wat je doet. Wil je met je Facebook-app een bericht plaatsen, dan detecteert Facebook eventuele achtergrondmuziek of songs die je luistert en voegt deze toe aan het bericht. Zeer innovatief, maar misschien ook een beetje beangstigend?

FBrestaurantsRestaurants kunnen hun menukaart op Facebook-pagina plaatsen

Speciaal voor restauranthouders heeft Facebook een extra functionaliteit ontwikkeld, zodat het actuele menu te allen tijde via de Facebook-pagina van het betreffende restaurant op te vragen is.

Foursquare wordt opgedeeld in twee apps, waaronder Swarm

De Foursquare app bestaat momenteel uit twee gecombineerde mogelijkheden, namelijk het ontdekken van plekken, waar je ook incheckt en de mogelijkheid om te zien waar je vrienden zich bevinden. De tweede optie wordt met name in Amerika (grote steden) veel gebruikt en daarom besloot Foursquare om dit element in een aparte app te plaatsen, genaamd Swarm.

Snapchat voegt tekst en chatmogelijkheden toe

Het onder jongeren populaire Snapchat voegt mogelijkheden toe om tekstuele berichten te sturen en chatgesprekken te starten. Tot voorheen was het enkel mogelijk om foto’s te sturen met een tekstlaag er over heen, nu worden de mogelijkheden zodoende uitgebreid.

YouTube introduceert intro’s

Vanaf nu is het mogelijk om een korte, maximaal 3 seconden durende, introductie te uploaden naar je YouTube-kanaal, zodat elke video een introductie van jezelf, je merk of organisatie heeft. Zo creëer je volgens YouTube een ‘consistente merkbeleving’ voor al je video’s.

Google+ nieuwe functionaliteiten: Stories en Movies

Als je na een trip of vakantie veel foto’s en video’s hebt gemaakt, is het vaak lastig om alles te sorteren en er een mooi verhaal van te maken. Google+ wil je dit uit handen nemen met de introductie van twee nieuwe functies: Stories en Movies.

Twitter voegt mute-functie toe

Volg je iemand op Twitter, maar wil je (tijdelijk) de updates niet ontvangen? Dan is het vanaf nu mogelijk om dat account te ‘muten’. Kortom, geen updates ontvangen, maar uit fatsoen de persoon of het account wél volgen. Een beetje de omgekeerde wereld, maar het is mogelijk.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter