Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Oktober 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in september 2014?

Twitter introduceert self-service platform voor advertenties

Vanaf september is het mogelijk voor kleine en middelgrote bedrijven in Nederland en België om te adverteren op Twitter. Op 4 september bracht Twitter het nieuws in de wereld via hun blog.

Twitter introduceert de koop-knop

Binnenkort kan je producten kopen via een enkele klik in Twitter-berichten. Twitter legt het zelf uit in deze korte video:

Facebook rolt nieuw advertentieplatform uit

De advertentiedienst die de naam ‘Atlas’ heeft gekregen, is uitgerold door Facebook. Deze dienst moet gebruikers op verschillende apparaten kunnen volgen en bereiken via advertenties. Facebook zal de gebruikers die ingelogd zijn op Facebook, zowel op desktop, als op smartphone en tablet, kunnen tracken. Andere apps op bijvoorbeeld smartphones, kunnen nu ook advertenties tonen op basis van de ingelogde Facebook-gebruiker. Het centrale herkenningsmechanisme zal dus het Facebook-account zijn. Op deze manier kan Facebook bijhouden of je bijvoorbeeld een product hebt bekeken op je tablet, en daarna op de smartphone het product hebt gekocht.

Facebook voegt aantal views toe aan video’s

Vanaf nu is het mogelijk om het aantal views per geüploade video binnen Facebook te bekijken, naast de al bestaande metrics, zoals likes, shares en reacties.

News feed update Facebook

Facebook heeft weer een verandering doorgevoerd in de nieuwsstream, waardoor verhalen van vrienden over populaire onderwerpen, nu een meer prominente plaats krijgen.

LinkedIn released headerafbeelding voor iedereen

Voorheen was het enkel voor betalende LinkedIn-leden mogelijk om een hoofdafbeelding op het LinkedIn-profiel te plaatsen, binnenkort wordt dit echter beschikbaar voor alle LinkedIn-leden.

ellologoNieuw sociaal netwerk Ello als Facebook-tegenhanger

Het afgelopen maand populair geworden sociale netwerk Ello wil een tegenhanger worden van Facebook. Net nu Facebook haar advertentiemogelijkheden heeft uitgebreid met de introductie van Atlas, zegt Ello dat het geen advertenties serveert en is je privacy gewaarborgd. We zullen zien.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter

headerbeeld-billboards