Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Oktober 2013

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in september 2013?

Twitter test met direct tweeten van zinnen uit (nieuws)artikelen

Een nieuwe functionaliteit zorgt er voor dat bepaalde belangrijke zinnen van een nieuwsbericht of -artikel opgelicht worden en direct getweet kunnen worden via je profiel. Deze functionaliteit zit nog wel in een testfase.

2013-10-01_1339Facebook advertenties zijn uitgerold

De nieuwe advertenties zijn uitgerold en komen de komende tijd bij adverteerders beschikbeer. Lees hier meer over alle mogelijkheden.

Status updates corrigeren na plaatsing op Facebook

Het is vanaf nu mogelijk om een geplaatste status update op Facebook aan te passen. Zowel op de webversie als via de mobiele app. Het is tevens mogelijk om reacties aan te passen. Facebook maakt hier wel melding van in het bericht of de reactie door middel van de toevoeging ‘gewijzigd’.

Embedded updates nu ook mogelijk voor Google+

Na Twitter, Facebook en Pinterest is het nu ook mogelijk om je Google+ status updates op een website te integreren. Dat kondigde Google begin september aan.

FourSquare biedt het zoeken naar menu’s en voedsel aan

2013-10-01_1341

Ben je ergens waar je niet bekend bent en krijg je honger? Vanaf nu kan je binnen FourSquare zoeken naar een bepaalde menu of gerecht. Heb je zin in tosti’s? FourSquare toont direct de plekken waar deze geserveerd worden.
.

Instagram gaat advertentiemogelijkheden aanbieden

Vanaf begin volgend jaar is het mogelijk voor organisaties om te adverteren op Instagram. Het sociale netwerk is eigendom van Facebook, dat zo probeert om meer inkomsten te genereren. Op welke manier het zal gebeuren, is nog onbekend.

Pinterest gaat experimenteren met uitgelicht Pins

Ook Pinterest gaat advertenties inzetten om het platform rendabel te maken. Er gaat geëxperimenteerd worden met ‘uitgelichte pins’, hetzelfde principe dat Twitter al een tijdje toepast. Het testen zal eerst gebeuren zonder dat bedrijven er al voor betalen. Meer informatie zal vast volgen!

Pinterest biedt verrijking aan voor gepinde tekstuele artikelen

Om de strijd aan te gaan met Read It Later diensten zoals Pocket, heeft Pinterest meer elementen toegevoegd aan (nieuws)artikelen die op Pinterest worden gepind. Bekijk welke informatie wordt getoond.

YouTube biedt gratis videomuziek aan in Audio Library

Deze royalty free muziek kan gratis gebruikt worden als muziek in video’s. Het ‘Audio Library’ biedt inmiddels meer dan 150 instrumentale tracks ter ondersteuning van het beeldmateriaal.

Stay up-to-date en tot de volgende update!

Laat een reactie achter