Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – November 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in oktober 2014?

Facebook introduceert lokale advertenties

Vanaf nu is het mogelijk om advertenties te targeten op personen die zich in een straal rondom een punt bevinden. Met name voor lokale bedrijven en fysieke winkels wordt het hierdoor mogelijk om mensen te targeten die ‘in de buurt zijn’, of die permanent in de buurt wonen. Facebook licht dit toe in een nieuwsbericht.

Audience Network van Facebook uitgerold

Facebook heeft nog maar net de komst van Atlas bekend gemaakt, maar nu komt tevens het bericht dat het Audience Network opengesteld is voor adverteerders. Het verschil tussen beide is dat het Audience Network een extensie is van bestaande Facebook-campagnes, waarbij ook in apps op mobiele apparaten kan worden geadverteerd. Bij Atlas daarentegen is geen lopende Facebook advertentiecampagne nodig – elk type advertentie kan hier op worden geplaatst.

Facebook StickersFacebook brengt ‘stickers’ nu ook naar reacties

Eerder was het al mogelijk om de zogenaamde ‘stickers’, grote smileys, in de chatfunctie van Facebook te gebruiken. Nu zijn deze ook te gebruiken in comments op Facebook-berichten.

Facebook introduceert ‘Rooms’

De aloude fora en chatrooms worden nieuw leven ingeblazen door Facebook. De zogenaamde Facebook Rooms zorgen ervoor dat personen die gedeelde interesses hebben, hier met elkaar contact kunnen hebben, niet alleen tekstueel, maar ook door middel van foto’s en video’s. Benieuwd naar de doelgroep die zich hier op gaat storten!

Snapchat gaat overstag en komt met advertentiemogelijkheden

Het vooral bij jongeren populaire Snapchat wordt op meer dan 10 miljard dollar geschat. Er wordt echter nog geen geld verdiend, waardoor men naarstig op zoek is naar een verdienmodel. Ook Snapchat kiest hierbij voor het tonen van advertenties, welke net als de berichten automatisch zullen verdwijnen. Er wordt hard aan gewerkt om de mogelijkheden nog dit jaar te introduceren.

Google+ lanceert mogelijkheden voor polls

Een tijd geleden heeft Facebook de mogelijkheid om polls te gebruiken in status updates afgeschaft. Google+ ziet er echter wel heil in en biedt dit nu aan, zo te zien primair voor gebruikersprofielen.

Twitter berichten van ‘anderen’ in je tijdlijn

TwitterAl eerder kondigde Twitter het aan, vanaf nu gaat het realiteit worden. Datgene wat Twitter’s kracht is, namelijk het volgen van personen om zo selectief tweets te zien, gaat veranderen. Twitter gaat tweets laten zien die niet toebehoren aan degenen die je volgt, maar die volgens een algoritme interessant voor je kunnen zijn. Benieuwd hoe krachtig dit algoritme gaat worden!

Audio Cards als toevoeging op de bestaande Twitter Cards

Twitter biedt mogelijkheden om Twitter Cards te gebruiken, hiermee wordt  een tweet uitgebreid kan worden met multimediale content. De nieuwste Twitter Card voegt hier audio aan toe. Muziek, podcasts en andere audiobestanden kunnen in deze vorm direct vanuit uit een tweet beluisterd worden.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter

headerbeeld-fotografe