Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – November 2013

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in oktober 2013?

Sociaal netwerk Hyves bestaat niet meer

Het nieuws van de maand oktober is natuurlijk het einde van Hyves. De Telegraaf Media Group heeft besloten om afscheid te nemen van het eens zo populaire netwerk. Degenen die vanaf nu geboren worden zullen Hyves dus nooit gekend hebben. Een stukje historie is verloren gegaan.

Facebook Graph Search doorzoekt nu ook individuele posts

Nog lang niet bij een ieder uitgerold, maar de nieuwe manier van zoeken op Facebook, Graph Search, is al wel aan het uitbreiden. Als je een vraag stelt aan het zoekmachine, worden nu niet alleen personen, bedrijven, foto’s en plaatsen doorzocht, maar ook openbare status updates, en niet alleen die van nu, ook uit het verleden!

Advertenties op Facebook worden relevanter

Facebook trekt zich zeker wat aan van de groeiende zorg over de overdaad aan advertenties op het sociale platform. Zuckerberg en consorten hebben daarom laten weten dat ze het algoritme gaan aanpassen zodat advertenties die tussen de vrienden-updates verschijnen relevanter gaan worden voor de ontvanger. We wachten af!

Facebook statistieken voor pagina’s (weer) vernieuwd

Recentelijk heeft Facebook de statistieken voor Pages aangepast. In de periode waarbij deze statistieken live staan is veel feedback verzamelt. Aan de hand hiervan zijn enkele zaken opnieuw gewijzigd. Elke update heeft nu een eigen ‘scorecard’ met alle statistieken van die update. Ook zijn de statistieken opgedeeld in zes categorieën, te weten Overzicht, Vind-ik-leuks, Bereik, Bezoeken, Berichten en Personen. Tevens zijn de ‘oude’ statistieken niet meer beschikbaar, elke pagina heeft nu standaard de nieuwe indeling.

Facebook test met het tracken van je muisbewegingen

Door te kijken naar de muisbewegingen van Facebook-gebruikers probeert Facebook meer informatie te vergaren over je voorkeuren, advertenties die wel of niet relevant zijn en de keuzes die je maakt.

Direct Messages ontvangen op Twitter kan nu van iedereen (ook niet-volgers)

Twitter heeft een update gedaan waardoor iedereen een account een bericht ‘onder water’, oftewel een Direct Message, kan sturen. Het is hiervoor niet meer nodig om elkaar te volgen, eenzijdig is voldoende. Om niet bedolven te worden onder ongewenste berichten, kan je deze mogelijkheid uitzetten.

Twitter biedt het inplannen van tweets aan

Vele tools boden het al aan, maar Twitter heeft nu zelf ook een inplan-functie voor tweets in de toekomst ontwikkeld. Momenteel is het enkel nog beschikbaar voor degenen die ook adverteren op Twitter. Tsja, enige voorkeurspositie is Twitter niet vreemd!

Pinterest introduceert nieuwe hover Pin It button

2013-10-16_0841Pinterest heeft een nieuwe button gemaakt om op websites te plaatsen, waarmee afbeeldingen direct op pinboards geplaatste kunnen worden. De nieuwe Pin It button wordt zichtbaar als je met de muis over een afbeelding heen gaat, waardoor het een betere zichtbaarheid heeft.

Gerelateerde pins als aanbevelingen voor Pinterest gebruikers

Pinterest introduceert aanbevolen pins op de homepage van gebruikers. Deze pins worden getoond op basis van de borden en pins van gebruikers, waardoor ze relevant zijn. Niet relevant? Dan kan je als Pinterest-gebruiker dit aangeven door op een ‘duim omlaag’ te klikken. Pinterest onthoudt vervolgens je voorkeuren.

De Google+ hashtags worden zichtbaar in zoekresultaten

Nu Facebook de populaire hashtags van Twitter heeft gekopieerd, wil Google laten zien dat ook op Google+ gebruik wordt gemaakt van de #hekjes. Zoek je in Google op een bepaalde term dan kun je vanaf nu ook bijbehorende hashtags voorbij zien komen.

Foursquare gaat van start met adverteren

Op basis van locatie kunnen bedrijven gericht adverteren op ‘voorbijlopende potentiële klanten’. En door middel van kortingen en coupons kan ook direct resultaat gemeten worden: hoeveel van de voorbijlopende personen die de advertentie hebben gezien, komen ook daadwerkelijk binnen stappen?

Instagram advertentiepreview

Nog meer advertising nieuws. De nieuw uit te rollen advertenties op Instagram kunnen worden bekeken. Een preview op de blog van Instagram.

Google+ deelt short URL’s uit

Pagina’s en gebruikers van Google+ krijgen momenteel een bericht dat er een korte URL aangemaakt kan worden om de lange cijferreeks waar nu een profiel mee aangeduid wordt, te vervangen. De korte weblinks worden aangeboden en kunnen worden geaccepteerd of geweigerd. Helaas is er nog geen mogelijkheid om zelf een URL aan te maken. Het komt er als volgt uit te zien: google.com/+PaginaOfGebruiker.

Stay up-to-date en tot de volgende update!

Laat een reactie achter