Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Mei 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in april 2014?

Pinterest ondersteunt UTM-codes

Pinterest staat er om bekend dat het veel verkeer naar websites oplevert. Een wens voor vele website-eigenaren is nu in vervulling gegaan: Pinterest biedt UTM-code ondersteuning. Dit betekent dat je voor het verkeer naar je website vanuit Pinterest, de resultaten binnen je website kunt doormeten in Google Analytics.

Twitter uiterlijk verandert radicaal

Twitter heeft het uiterlijk van de accounts visueel sterk veranderd. In eerste instantie lijkt het op de indeling van Facebook, met een opvallend groot headerbeeld. Bekijk zelf hoe het er uit ziet en wat je er van vindt!

Pop-up notificaties vanuit Twitter in de browser

Twitter experimenteert volop met notificaties in de webbrowser. Twitter meldt op de eigen blog hoe de notificaties gaan werken en er uit komen te zien.

Meer advertentiemogelijkheden voor Twitter

Het is nog een gerucht, maar Twitter is bezig om meer advertentiemogelijkheden uit te rollen voor de self-service ads welke nu enkel in de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Wordt vast vervolgd!

Twitter test met Pinned Tweets

Nog meer Twitter nieuws: het sociale netwerk is aan het experimenteren met het vastzetten van Tweets aan de bovenkant van je profiel, zodat personen die je profiel bekijken deze tweet als eerste tegenkomen. Het principe lijkt enigszins op de mogelijkheid om binnen Facebook een bericht vast te zetten aan de bovenkant van een Page.

Facebook vernieuwt advertentie-uiterlijk

851571_1407729616165092_1437395081_n-300x193In de komende maanden rolt Facebook een nieuw uiterlijk uit voor advertenties aan de rechterkant van het scherm. De kleine advertenties maken plaats voor grotere, visuele ads. De concurrentie zal echter groter worden, aangezien het aantal ads per pagina zal worden verminderd.

Facebook verbetert bellen via FB Messenger

Bellen via de Facebook Messenger apps was al mogelijk, maar nu heeft Facebook deze functionaliteit verbetert binnen de Messenger app. Een lastige concurrentiestrijd met onder meer Whatsapp en Viber.

Facebook gaat Like & Win acties bestraffen

Veel bedrijven en pagina’s op Facebook gebruiken status updates met daarin het stimuleren van reacties, shares en likes. Facebook heeft inmiddels een bericht uitgestuurd dat het dit soort berichten minder prominent binnen Facebook gaat weergeven. Hier is voor gekozen, zodat de daadwerkelijk relevante berichten (met shares, likes en comments die niet gestimuleerd zijn) meer zichtbaar te maken.

Vrienden in de buurt getoond door Facebook

Facebook heeft een functionaliteit ontwikkeld die op elk gewenst moment je Facebook-vrienden op een digitale kaart toont. Het sociale netwerk wil zo er voor zorgen dat je vaker en gemakkelijker je vrienden kunt ontmoeten. Op dit moment is het al beschikbaar in de Verenigde Staten maar nog niet in Europa. Het lijkt er op dat Facebook hiermee een functie á la Foursquare populair wil maken.

LinkedIn breidt statistieken voor bedrijfspagina’s uit

De statistieken voor Company Pages op LinkedIn zijn uitgebreider geworden. Je kunt nu zien hoe effectief de berichten op de bedrijfspagina zijn. Tevens kun je meer informatie vergaren over Groups en zelfs op individueel profielniveau. Hoe LinkedIn dit gaat insteken, lees je op AdAge.

mobile300Social media is mobiel: adverteren volgt snel
Dat social media meer via mobiele toepassingen wordt gebruikt dan op de desktop is al een tijdje de standaard. Dit wordt nog meer bevestigd door het feit dat zowel Twitter als Facebook een mobiel advertentieplatform aan het uitrollen zijn. Twitter doet dit door de aankoop van MoPub, Facebook lanceert z’n eigen netwerk. Afwachten naar de resultaten!

 

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter