Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Maart 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in febrauri 2014?

Samenwerking Twitter en Fancy

Het ziet er naar uit dat Twitter de slag maakt richting E-Commerce. Begin februari verscheen namelijk het bericht dat het sociale netwerk de samenwerking zoekt met lifestyle-app Fancy. Fancy is vergelijkbaar met Pinterest, waarbij eerstgenoemde meer gericht is op de aanschaf van producten en Pinterest meer op inspiratie.

2014-03-03_1112Twitter test nieuw uiterlijk

Recentelijk werd het uiterlijk van Twitter (voor bepaalde gebruikers) al veranderd: grotere blokken en lettertypes. Nu blijkt dat Twitter ook aan het testen is om de timeline een meer gepersonaliseerd uiterlijk te geven. In de stijl van Google+ en Facebook, zo concludeert Mashable. Een voorproefje vind je hier.

Twitter blijft advertentiemogelijkheden uitbreiden

Twitter is de mogelijkheden voor onder andere de Promoted Accounts aan het vernieuwen; onder andere Follow-buttons en gesponsorde accounts in zoekopdrachten werden recentelijk ‘ontdekt’ op verschillende blogs. Twitter meldt op de eigen blog meer hierover.

LinkedIn rolt bloggen binnen het netwerk uit

Belangrijke personen op het zakelijke netwerk waren al druk aan het bloggen binnen LinkedIn. Deze speciale omgeving wordt nu langzaam uitgerold en opengesteld voor alle LinkedIn-gebruikers. Bloggen wordt nu binnen LinkedIn voor iedereen beschikbaar.

Blokkeren van LinkedIn-contacten mogelijk

LinkedIn biedt vanaf nu mogelijkheden om personen te blokkeren, zodat je geen ‘last’ meer hebt van specifieke personen. LinkedIn legt het verder uit op z’n eigen blog.

Facebook koopt WhatsApp

Het is je afgelopen maand vast niet ontgaan, Facebook heeft voor een miljardenbedrag de messenging-app WhatsApp gekocht. Wat er precies mee gaat gebeuren is nog niet duidelijk. WhatsApp zelf zegt dat er niet zo veel gaat veranderen. Wat wel veranderd is dat men massaal over stapt naar een concurrent, die zich tot nu toe op de achtergrond begaf: Telegram.

Beheerders kunnen elkaars geplaatste Facebook Page paginaberichten zien

Facebook-pagina’s met meerdere beheerders kunnen vanaf nu zien welke beheerder een bepaald bericht op de eigen pagina heeft geplaatst. Niet een schokkende verandering, maar zeker handig voor grotere merken en pagina’s.

Call-to-action buttons in Facebook advertenties mogelijk

Facebook heeft geleidelijk en geruisloos de mogelijkheid uitgerold om call-to-action buttons toe te voegen aan advertenties. Voorheen werd dit vaak verwerkt in de afbeelding door de adverteerder. Nu kan je deze zelf toevoegen

.

Naamloos

Advertentie_01-CTA

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter