Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Juni 2015

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in mei 2015?

Facebook gaat advertising nog dieper targeten

De samenwerking die Facebook met IBM is aangegaan, betekent dat personen behalve op de standaard eigenschappen, ook op basis van interesses en koopbereidheid kunnen worden getarget. Deze samenwerking laat zien dat Facebook niet meer een stand-alone platform is als het aankomt op marketing.

Notifications op Facebook wordt een allesomvattende hub

Facebook wil met de nieuwe Notifications-hub alle belangrijke informatie over je contacten, events en nieuws, clusteren en als een dashboard weergeven in je Facebook app. Het is afwachten hoe overzichtelijk het straks gaat worden.

meerkatcmcgMeerkat is breder beschikbaar

Behalve via een Twitter-login, is het nu ook mogelijk om via Facebook streams uit te zenden en te bekijken. Meerkat is niet meer enkel gekoppeld aan Twitter, een wensen van veel gebruikers en bijna-gebruikers. De wijzigingen worden opgesomd op de site van Mashable.

Google+ introduceert Collections

Een functionaliteit die uniek is voor social media netwerken, namelijk het groeperen van je berichten, is door Google+ opgepakt en wordt de komende tijd uitgerold. De Google+ Collections zorgt voor overzicht in je berichten door ze per onderwerp in te delen. Je kunt geen berichten uit het verleden in een collectie plaatsen, enkel nieuwe posts.

LinkedIn lanceert Analytics voor LinkedIn-blogs

Nog niet iedereen heeft er de beschikking over, maar sinds een tijdje is het mogelijk om een blog binnen LinkedIn te plaatsen. Nu heeft LinkedIn daar statistieken aan toegevoegd: via de Publishing Analytics kan je zien wie je bericht heeft gelezen en wanneer.

Cinematic pins op Pinterest

Pinterest heeft onlangs een video advertentiemogelijkheid gelanceerd waarbij een geanimeerde pin (vergelijkbaar met een GIF afbeelding) wordt afgespeeld zodra de gebruiker klikt op een promoted pin of scrollt. Hierdoor is het mogelijk om extra sfeer over te brengen met minimale kans op het wekken van irritatie bij de doelgroep.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter