Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Juli 2015

Binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date over social media? Wij verzamelen maandelijks de belangrijkste updates voor jou!

Facebook als webcarekanaal

Facebook gaat pagina’s belonen die snel reageren. Pagina’s die in de afgelopen zeven dagen, binnen vijf minuten op 90% van alle berichten hebben gereageerd ontvangen van Facebook het “Zeer ontvankelijk voor berichten” pictogram. Dé manier om uit te stralen dat volgers een snelle reactie kunnen verwachten. Weten hoe jouw pagina het pictogram kan krijgen?

Twitter haalt 140 karakter limiet DM’s weg

Ook Twiter zet een belangrijke stap richting kwalitatieve webcare, namelijk door de 140 karakter-limiet op te heffen voor direct message’s. Hierdoor is het mogelijk om uitgebreider te reageren op het medium en behoort uitwijken naar e-mail tot het verleden.

Uitgebreide zoekfunctie Instagram

Instagram creëert extra bewustzijn voor op het moment spelende onderwerpen of hippe locaties met de introductie van trending topics en trending places.

Whatsapp haalt Facebook in

Voor het eerst sinds jaren is Facebook niet meer de grootste. Als het Nederlandse gebruikers betreft. Hoewel Whatsapp niet door iedereen wordt geoperationaliseerd als social medium haalt het medium Facebook in, namelijk 9.400.000 gebruikers ten opzichte van 9.200.000. Bekijk het uitgebreide onderzoek van Buzzcapture.

Adverteren op Instagram

Instagram stelt het kanaal open voor advertenties. Ondanks de terughoudendheid in het verleden rolt het kanaal nu breed uit.

Facebook auteur implementatie

Het wordt gemakkelijker voor nieuwssites of blogs om de auteur van het achterliggende artikel te taggen in berichten. Zo kunnen mensen meteen de auteur gaan volgen.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter