Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Juli 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in juni 2014?

LinkedIn introduceert headerafbeeldingen voor Premium Users

Na Facebook en Twitter kon LinkedIn niet achterblijven. Net als op de andere sociale netwerken is het nu ook mogelijk om een header te creëren voor je persoonlijke profiel – als je van de Pro versie gebruikmaakt (betaald). Eindelijk meer visuele mogelijkheden, maar of dit een trigger is om de Pro-versie te gaan gebruiken?

2014-06-05_1421

LinkedIn stopt met Lead Collection bij Ads

Bij het maken van een advertentie op LinkedIn was het mogelijk om een balk te tonen na het klikken van een link richting een website. In deze balk werd gevraagd of de adverteerder contact op mocht nemen: Lead collection bar noemt LinkedIn dit. Vanaf 15 juli stopt LinkedIn in met deze feature en deze is in de LinkedIn Ads module dus niet meer te gebruiken.

LinkedIn introduceert een nieuwe app: Job Search App

Met deze nieuwe app voor de iPhone geeft LinkedIn je de mogelijkheid om door vacatures te bladeren en notificaties te ontvangen om zo direct te kunnen solliciteren op relevante vacatures.

Nieuw design voor Facebook is beschikbaar

Pagina-eigenaren hebben al een melding gekregen: het nieuwe éénkoloms Facebook uiterlijk is vanaf nu live. Dit betekent geen updates meer aan de linker- en rechterkant van de tijdlijn, maar één stream. Informatie over de pagina staat nu aan de linkerkant. Bekijk hier een compleet overzicht van de veranderingen. Ook Facebook zelf licht de wijzigingen toe, waaronder het zelf kunnen aanpassen van je menu-opties.

FBvideoctaFacebook en Twitter video opties uitgebreid

Twitter heeft een nieuwe functionaliteit uitgerold bij de advertentiemogelijkheden: Video Ad Sharing, waarbij het intypen van een hashtag direct een video als suggestie om toe te voegen aan het bericht oplevert. Je koopt als bedrijf dus een hashtag op om je video te laten promoten door Twitter-gebruikers. Facebook voegt de mogelijkheid tot een call-to-action na het bekijken van een video toe, hierdoor meer mogelijkheden biedend aan adverteerders.

Facebook introduceert Slingshot als tegenhanger van Snapchat

Eind 2013 probeerde Facebook al Snapchat te kopen, wat mislukte. Deze maand heeft Facebook daarom een tegenhanger gelanceerd, te weten Slingshot. Een applicatie voor smartphone waarbij foto’s naar vrienden verzonden kunnen worden. Het unieke aan deze app is dat de foto pas bekeken kan worden, als er een foto teruggestuurd wordt. Lees de uitleg op Marketingfacts.

Desktop advertenties Facebook veranderen

De advertenties op de desktop-versie van Facebook hadden al grote moeite om zichtbaarheid te behalen. Facebook wordt door het merendeel van de gebruikers namelijk mobiel gebruikt. Facebook probeert de zichtbaarheid te verhogen door deze right side ads een ander, meer opvallend uiterlijk te geven. Door dit grotere formaat zullen er minder advertenties de ruimte krijgen en de prijs per advertentie stijgen, aangezien het aantal adverteerders hoog blijft.

Twitter introduceert Remarketing-opties

Vanaf nu is het mogelijk om remarketing toe te passen op Twitter. Praktisch gezien houdt dit in dat iemand die op je website is geweest, in de periode daarna op Twitter gestimuleerd wordt om je te volgen (Promoted Account) of een Promoted Tweet te zien krijgt. Twitter legt uit hoe het in z’n werk gaat.

Twitter experimenteer met Direct Kopen knop

Kunnen we nu direct producten gaan kopen vanuit Twitter? Het sociale platform is in ieder geval druk aan het testen met een Buy Now button in tweets.

Meer statistieken voor Google+ Pages

Halverwege juni heeft Google een nieuwe tool gelanceerd, te weten Google My Business. Dit is een centrum waar Google+, Google Local, Reviews en al je bedrijfsinformatie op Google en Google Maps bij elkaar komt. Hierbinnen zijn nieuwe statistieken gelanceerd waarmee je kunt analyseren wie je Google+ Page volgers zijn en hoe ze interacteren met je content.

Nieuwe statistieken voor zakelijke Pinterest-accounts

Pinterest heeft de statistieken voor zakelijke accounts uitgebreid en rolt dit geleidelijk uit over alle accounts in de komende tijd. Je kunt dan de prestaties van individuele Pins in de gaten houden, welke het best presteren en wat de meeste impressies en clicks oplevert.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter