Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Januari 2015

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in de laatste maand van afgelopen jaar, 2014?

Twitter neemt stappen tegen onwenselijke tweets en gebruikers

Twitter heeft het makkelijker gemaakt om gebruikers te blokkeren en om aanstootgevende tweets te rapporteren. In hun blog van begin december leggen ze de maatregelen uit, die moeten zorgen voor een ‘safer Twitter’.

Twitter maakt de foto-filters uitgebreider

De nieuwe foto-filters van Twitter worden omschreven als Instagram-like. Bekijk welke filters door Twitter aan foto-sharing zijn toegevoegd op het Mashable-blog.

Facebook introduceert Call-to-action knop op pagina’s

Facebook-Call_to_action

Een mooie nieuwe toevoeging aan de Facebook Pages: vanaf dit jaar (2015) wordt wereldwijd een call-to-action-knop uitgerold. Dit houdt in dat je je organisatiedoelstellingen kunt vertalen naar een actiebutton op de Facebook-pagina, zoals ‘Contact Us’, ‘Sign Up’ of ‘Shop Now’, afhankelijk van je doelstellingen.

Gedoe over Facebook-voorwaarden

Eind 2014 was er veel gedoe over de ‘nieuwe’ voorwaarden van Facebook. Na analyses van enkele experts bleek dat er uiteindelijk maar weinig is veranderd. Het feit dat persoonlijke informatie bij advertenties wordt gebruikt, is namelijk helemaal niet nieuw. Onder andere op deze blog is een uitleg te vinden van de voorwaarden waar zo veel ophef over ontstond.

Facebook vernieuwingen voor plaatsen van berichten

Facebook InterestsEr zijn enkele verbeteringen aangebracht door Facebook, waaronder het targeten op interesses bij het plaatsen van berichten, het bepalen van een einddatum van een geplaatst bericht (verschijnt dan niet meer in de news feeds van gebruikers) en  meer. Bekijk alle verbeteringen op de blog van Facebook.

Pinterest adverteren beschikbaar voor iedereen

In een blogpost vermeld Pinterest dat de testperiode voor het adverteren van Promoted Pins succesvol is verlopen en dat het adverteren nu voor iedereen beschikbaar is gekomen. In eerste instantie zal dit in de Verenigde Staten uitgerold worden, waarna andere werelddelen zullen volgen.

Opleidingsinstituut vanuit Pinterest

In hetzelfde bericht maakt Pinterest melding van een nieuw initiatief om bedrijven te helpen Pinterest in te zetten: het Pinstitute. Inhoudelijk wordt daarin ingegaan op zaken als creativiteit met betrekking tot Pins en het meten van de inspanningen met Pinterest Analytics.

Slideshare introduceert Analytics

Het sociale netwerk voor presentaties heeft een statistiekenmodule uitgerold: Slideshare Analytics. Hiermee kan je analyseren waar je bezoekers vandaan komen (geografisch), vanuit welke databronnen ze op je slideshares terecht zijn gekomen en welke dagen van de week/maand de meeste bezoek opleveren.

Google+ maakt gepinde berichten mogelijk

Net als Twitter een tijdje geleden, heeft Google+ nu ook de mogelijkheid geïntroduceerd om een bepaalde status update vast te ‘pinnen’ boven aan je profielpagina. Zo kun je een belangrijk bericht of een update die je graag als eerste gezien wilt hebben, uitlichten op je profiel.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter

Online tactieken