Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Januari 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in december 2013?

Facebook scherpt het algoritme voor de news feed aan

Het algoritme waarmee Facebook bepaalt of berichten in het status updates overzicht prominent aanwezig zijn of snel verdwijnen. Facebook heeft nu een aanpassing gemaakt waardoor kwalitatieve content zoals links vanaf een nieuwswebsite, beter zichtbaar worden op mobiel. Dit gaat ten koste van bepaalde type afbeeldingen zoals de welbekende Memes.

Adverteren op Facebook met video’s

Facebook is druk bezig om advertentiemogelijkheden voor video’s te introduceren. Of het een automatisch afgespeelde video of een aanklikbare advertentie wordt is op dit moment nog niet duidelijk.

Verkopen in winkels koppelen aan adverteren in Facebook

Via Facebook Advertising is het mogelijk om je bestaande klanten een advertentie voor nieuwe producten of diensten te laten zien. Vanaf nu is het ook mogelijk om de resultaten van deze advertentiecampagnes te koppelen met harde verkoopcijfers in je winkel. Koppel de gegevens van je verkopen met de klanten die via advertenties benaderd zijn en Facebook toont de resultaten en de groep klanten die het beste converteert.

Instagram lanceert Instagram Direct voor directe berichten

Op Instagram is het vanaf nu mogelijk om een update te plaatsen, enkel gericht aan één persoon, meerdere gekozen personen of aan een bewuste groep. Naast de openbare berichten is het nu dus ook mogelijk om specifieke personen aan te spreken. De nieuw geïntroduceerde functie heet Instagram Direct.

Google+ is aan het testen met adverteren

Het enige sociale netwerk waar adverteren nog niet mogelijk was, is Google+. Er wordt echter druk getest met Google+ status updates die op websites in het Google display network (bekend vanuit AdWords) gaan verschijnen. Resultaten zullen we moeten afwachten...

Twitter Advertising maakt gebruik van brede targeting

2013-12-16_1620Net zoals bij Google AdWords is het nu ook mogelijk om op brede zoekwoorden te targeten. Het selecte gezelschap Twitter advertising kan vanaf nu ook een brede woordgroep aanmaken om op te adverteren. Op deze manier worden gelijksoortige woorden of woordcombinaties die niet direct naast elkaar staan ook meegenomen in de targeting.

Achteraf aanpassen van tweets

Twitter maakte bekend te werken aan een functie waarbij eenmaal verzonden berichten aangepast kunnen worden, zonder daar een nieuwe tweet voor aan te maken. Dit is een goede oplossing voor een veel voorkomend probleem om bijvoorbeeld typfouten te herstellen.

Twitter breidt adverteren uit: meer zichtbaarheid voor Promoted Accounts

Er waren al meerdere mogelijkheden om te adverteren op Twitter, maar het promoten van je eigen Twitter-account was eigenlijk alleen goed zichtbaar op desktop, maar niet op de mobiele app. Daar is nu verandering in gekomen.

Mogelijkheid om foto’s in Twitter DM’s te plaatsen

Twitter heeft de mogelijkheid beschikbaar gesteld om foto’s in Direct Messages te sturen. Voorheen was dit niet mogelijk, het was enkel mogelijk om via openbare berichten foto’s naar een andere Twitter-gebruiker te sturen.

YouTube stelt live video streaming open voor iedereen

Google heeft YouTube een tijd geleden overgenomen en integreert het steeds meer met het sociale netwerk Google+. De live streaming, genaamd Google Hangouts, is vanuit YouTube nu ook beschikbaar. Kies voor een Hangout met anderen of een ‘Open Hangout’, waarbij iedereen kan meekijken.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter