Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – Februari 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in januari 2014?

Vine nu ook als webversie beschikbaar

De populaire video-app van Twitter, Vine, is behalve op mobiel nu ook als webversie beschikbaar. Vine volgt daarmee Instagram, die tevens dezelfde weg bewandelde.

Twitter experimenteert met statistieken

Facebook heeft recentelijk de statistieken van Pagina’s verbeterd. Twitter bleef echter een heel eind achter, het bood namelijk geen statistieken aan. Hier is echter verandering in gekomen, iedereen heeft nu toegang tot zijn eigen Twitter statistieken.

Twitter stats

Twitter advertising biedt meer opties

Hoewel het self-service platform van Twitter in Nederland nog niet te gebruiken is, voegt Twitter voor de Amerikaanse gebruikers regelmatig nieuwe functionaliteiten toe. Vanaf nu is het voor deze gebruikers mogelijk om een contactenlijst met e-mailadressen in te laden en te targeten. Net zoals bij Facebook advertising ook het geval is.

Twitter breidt zoekfunctionaliteiten uit

Binnen Twitter zoeken was al uitgebreid, maar het wordt nu ook mogelijk om op video’s, locatie, nieuws en mensen die je volgt te zoeken. Het nieuws werd verspreid Twitter en al snel opgepakt.

Facebook introduceert Paper

De huidige smartphone app van Facebook is een afgeleide van de newsfeed zoals deze er op desktop er uit ziet. Facebook introduceert in de eerste week van februari een nieuwe app om Facebook updates van vrienden en nieuwsberichten visueel aantrekkelijk te bekijken. Het nieuwe speeltje heet ‘Facebook Paper’ en wordt uitgelegd op de speciaal hiervoor opgezette website. Vanzelfsprekend wordt de app eerst in Amerika uitgerold.

Facebook stopt met Sponsored Stories

De Sponsored Stories, in het Nederlands ‘gesponsorde berichten’, waarin wordt aangegeven dat één of meer van je vrienden een merk leuk vindt, worden per april door Facebook afgeschaft. De sociale component van deze ads wordt in alle andere advertenties echter gehandhaaft. En Facebook voert nog meer wijzigingen door per komende april..

Nieuwe vorm van Facebook adverteren

Een nieuwe vorm die Facebook recentelijk introduceerde, is het targeten van personen die op je website of mobiele app zijn geweest, op Facebook.  Vanaf oktober werd er al getest, vanaf nu wordt dit uitgerold.

Ontwikkelingen in Facebook Pages status updates

Facebook heeft aangekondigd dat tekstuele status updates van een Facebook-pagina steeds minder zichtbaar gaan worden. Afbeeldingen en video’s daarentegen zullen een hogere zichtbaarheid krijgen in de newsfeed van Facebook-gebruikers.

Verdere integratie Google+ met Gmail

Facebook Connections Gmail en Google+Het sociale netwerk Google+ was al geïntegreerd met Gmail, waardoor je binnen een notificatiemail van Google+ personen aan je kringen kon toevoegen. Nu kun je vanuit Gmail ook direct een mail sturen aan je Google+ contacten. Het e-mailadres is daarbij niet zichtbaar tótdat iemand op je mail reageert.

Pinterest introduceert zoeken op speciale recepten

Personen die een glutenallergie hebben of vegetarisch zijn, worden op maat bediend door Pinterest. Het is namelijk nu mogelijk om te zoeken op glutenvrije en vegetarische recepten. Filter op deze recepten en je krijgt de juiste resultaten te zien. Eet smakelijk!

Bewegende GIFs afspeelbaar op Pinterest

Pinterest heeft een functionaliteit ontwikkeld waardoor bewegende GIF-afbeeldingen afgespeeld kunnen worden. Laten we hopen dat het niet al te chaotisch gaat worden op het digitale prikbord!

 

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter