Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – December 2014

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in november 2014?

Instagram lanceert video advertenties

Instagram Video AdMomenteel is Instagram met enkele geselecteerde merken aan het testen hoe video advertenties op het platform geïntegreerd kan worden. Onder andere Disney heeft advertenties waarbij video’s van 15 seconden automatisch afgespeeld worden binnen Instagram.

Facebook Groups nu ook op mobiel 

De functionaliteit waarbij (discussie)groepen op Facebook aangemaakt worden en waar leden met elkaar communiceren, is vanaf nu ook op mobiel te gebruiken, via een losse app. Voor heavy users van deze Groups een welkome aanvulling op de andere apps van Facebook.

Nieuwe LinkedIn-regio’s voor Nederland

Voorheen waren er slechts enkele regio’s in Nederland om aan te kunnen geven waar je werkzaam bent. Zo omvatte de regio ‘Groningen Area’ ook een groot deel van Friesland en was heel Noord-Holland onderdeel van ‘Amsterdam Area’. Deze Amerikaanse afstanden zijn nu afgeschaft en in je eigen LinkedIn-profiel kan je je regio nu vrij wijzigen.

Certificaten eenvoudig toevoegen aan je LinkedIn-profiel

LinkedIn heeft het mogelijk gemaakt om behaalde certificaten vanuit een opleider of instituut, direct toe te voegen aan je LinkedIn-profiel, zodat je met weinig moeite je digitale CV up-to-date houdt.

Twitter introduceert Twitter Offers

In Amerika is Twitter begonnen met aanbiedingen tonen in tweets. Doordat gebruikers een creditcard aan hun account hebben gekoppeld, kunnen aanbiedingen binnen tweets direct worden geregistreerd. Als de twitteraar vervolgens een product koopt of dienst afneemt, kan de geregistreerde aanbieding in de vorm van korting worden doorberekend. Betalen in het medium waar men zich op bevindt wordt zo steeds gangbaarder.

TwitterOffers

Twitter verandert: samenvattingen komen er aan

Twitter wil rekening houden met de personen die niet continu op Twitter zitten, maar ook niet alles willen missen. Kijk je na een tijdje weer op je tijdlijn, dan geeft Twitter je een overzicht van wat er gebeurd is in de tijd dat je er niet was.

Twitter gaat bijhouden welke apps je download

Dat klinkt een beetje griezelig, en dat is het ook. Twitter wil een instelling in hun mobiele app inbouwen die bijhoudt welke andere apps je download. Op basis hiervan kan Twitter je interesses bepalen en zo betere content voorschotelen. Je kunt deze instelling gelukkig uitzetten.

YouTube gaat de concurrentie aan met Spotify en Deezer

Veel YouTube gebruikers spelen video’s af als vervanging van een muziekdienst. YouTube ziet dit zelf ook en biedt een betaalde muziekdienst á la Spotify aan vanaf 10 euro per maand, genaamd Music Key. Helaas momenteel nog niet in Nederland.

Betalen via Snapchat mogelijk door Snapcash lancering

Door een samenwerking tussen Snapchat en het betalingsplatform Square, heeft Snapchat er nu voor gezorgd dat het mogelijk is om te betalen tussen gebruikers. Een simpel valutateken en het over te maken bedrag zorgen ervoor dat Snappers onderling betalingen kunnen verrichten.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter

Captchas: vervelende stukjes tekst of goede beveliging?