Chat with us, powered by LiveChat

Social Media Update – December 2013

Social media is het meest dynamische online marketing onderdeel. Elke dag worden er nieuwe updates doorgevoerd aan bestaande social media kanalen, worden er nieuwe functies geïntroduceerd of zijn er redesigns te noteren. In deze maandelijkse update houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Zo ben je binnen een mum van tijd weer helemaal up-to-date. Wat gebeurde er in november 2013?

YouTube introduceert Social Commenting

De reacties op een YouTube video worden volgens Google nu ‘nog relevanter’. De comments van vrienden krijgen nu een meer prominente plek in de reactiestream, waar de vele reacties voorheen nogal onoverzichtelijk waren.

Facebook komt met nieuwe like en share buttons

Nieuwe Like en Share buttons voor FacebookHet oude ‘duimpje’ van Facebook maakt plaats voor hippere buttons om te liken en te sharen. Facebook geeft een preview van de nieuwe buttons die binnenkort overal zullen verschijnen.

Google+ gaat conversaties binnen bedrijven faciliteren

Door ‘besloten communities’ binnen Google+ te introduceren, zorgt Google er voor dat gebruikers binnen organisaties hun eigen berichten en discussies kunnen plaatsen, zonder dat het openbaar zichtbaar is. Het gaat daarom opnieuw de strijd met Yammer aan. De vergelijking met Facebook Groups is trouwens ook snel te maken.

Slideshare faciliteert nu ook Infographics

Slideshare is het sociale netwerk voor presentaties en whitepapers. Het biedt vanaf nu ook een sectie Infographics aan. In dit overzicht worden de populairste infographics van de afgelopen tijd vertoond.

Twitter introduceert custom timelines

Op een Twitter-account kan je vanaf nu tweets clusteren, bijvoorbeeld over een bepaald onderwerp. Twitter biedt tevens de mogelijkheid om deze zogenaamde custom timelines op je website te embedden, bijvoorbeeld op een pagina die over het betreffende onderwerp gaat.

Adverteren op Twitter segmenteren op mobiel platform

Hoewel het self service adverteren op Twitter nog niet geïntroduceerd is in Nederland, biedt Twitter het in de Verenigde Staten wel aan. En nu wordt het zelfs eenvoudiger om te targeten op mobiele platformen. Zo kan een app voor mobiele telefoons alleen worden getoond op de platformen waar deze voor gemaakt is. Er kan zelfs getarget worden op personen die gebruikmaken van Wifi!

Twitter combineert TV met advertentietweets

Eerder wist Twitter al advertenties op het sociale netwerk te combineren met de uitzendtijden van advertenties op TV. Dit is alleen in Amerika beschikbaar en wordt nu zelfs nog verder doorgevoerd door Twitter advertising te koppelen met specifieke TV-programma’s.

Leeftijdsgrens op Twitter voor bepaalde accounts

Facebook had het al een tijdje, maar nu heeft Twitter ook een leeftijdsverificatie. Merken die een account op Twitter hebben kunnen een leeftijdsgrens voor volgers bepalen. Voordat je het profiel kunt volgen, dien je eerst je geboortedatum te introduceren. Twitter komt zo tegemoet aan wet- en regelgeving die wereldwijd wordt gehanteerd.

Pinterest introduceert Pins op locatie

Veel foto’s die van bijvoorbeeld vakantiebestemmingen of andere locaties worden gemaakt, kunnen nu op een interactieve landkaart á la Google Maps worden geplaatst. De voorbodes zien er zeer goed uit! Lees de aankondiging van Pinterest op hun blog.

2013-11-21_1027

Snapchat: one to watch!

Het nieuwste fenomeen in social media land is Snapchat. Het versturen van foto’s die slechts enkele tijd zichtbaar zijn is inmiddels al populairder dan het uploaden van foto’s via Facebook. Zeker een ontwikkeling om in de gaten te houden!

LinkedIn introduceert Showcase Pages

Bedrijven konden tot nu toe enkel volgers binden op de bedrijfspagina (Company Page) van LinkedIn. Heb je meerdere merken, producten of diensten? Dan kan je die nu een eigen plekje binnen je bedrijfspagina geven door het inzetten van de zogenaamde Showcase Page.

Blijf up-to-date en lees ook volgende maand de Social Media Update!

Laat een reactie achter