Chat with us, powered by LiveChat

Social media content en management

Content blijft King

Zonder interessante en relevante content worden je social media accounts niet gevolgd of geliked. Klanten verwachten tegenwoordig meer dan enkel marketinggerelateerde kreten. Sociale kanalen zijn geen verlengstukken van de aloude zend-cultuur waar de marketing-afdeling lang aan heeft vastgehouden. De maatschappij is veranderd en daar moet op ingespeeld worden. Content is daarin een belangrijk element. Iets dat zeker niet verwaarloosd moet worden.

Social media content marketing

Je hoort het steeds meer. Content Marketing is belangrijk. Het aloude adagium ‘Content is King’ is nog lang niet versleten. Bedrijven die de tijd steken in het creëren van goede content, zijn concurrenten al snel meerdere stappen voor. Maar wat wordt nu eigenlijk verstaan onder de term ‘content’? Content is de informatie die wordt gedeeld met anderen en kan verschillende vormen aannemen:

  • Tekst
  • Foto’s en afbeeldingen
  • Video’s
  • Links
  • (Micro)websites
  • Presentaties
  • Infographics

Kortom, alle vormen die mogelijk zijn, worden ingezet. De doelgroep die je wilt bereiken ziet graag tips & tricks, relevante how-to video’s, humoristische items en do’s en don’ts. Denk bijvoorbeeld aan de do’s en don’ts van sollicitatiegesprekken of tips om geld te besparen door je huis slim te isoleren. Voor de zakelijke markt zijn blogs en discussies van belang. Alles is afhankelijk van de context van je organisatie of merk.

Ben jij nog content?

We helpen graag voor jouw eigen specifieke situatie. Ondersteuning, consultancy of een workshop? Mail of bel voor de mogelijkheden: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter