Chat with us, powered by LiveChat

Social media advertising: een relevante boodschap, anywhere, anytime

Een relevante boodschap, anywhere, anytime

Commerciële boodschappen op sociale netwerken zijn voor veel mensen een doorn in het oog. Dit komt met name doordat adverteerders de verkeerde (of geen) doelgroep kiezen voor hun boodschap. Een advertentie moet de ontvanger laten weten: ‘dit bericht is speciaal voor jou!’. Goede targeting is van levensbelang. En is er eenmaal de juiste doelgroep geïdentificeerd, dan komt de boodschap binnen als zeer relevant en zijn de resultaten voor de adverteerder verbazingwekkend. Wij kennen de mogelijkheden en geven graag advies of nemen het werk uit handen.

Social media adverteren

De doelgroep is aanwezig. Bijna 10 miljoen Facebook-gebruikers, miljoenen LinkedIn-professionals en anderhalf miljoen actieve Twitteraars. En dat alleen nog maar in Nederland. Wereldwijd zijn er nog meer personen dagelijks actief op sociale netwerken. Jouw doelgroep is dus ook vertegenwoordigd.

Zakelijk en privé lopen steeds meer door elkaar. Maar Twitter is een goed voorbeeld van integratie. Behalve Twitter, bieden LinkedIn en Facebook ook manieren om advertenties te tonen vanaf kleine bedragen. Instagram, Google+, Pinterest en Snapchat, ze zijn allen bezig met advertentieplatformen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Facebook weet erg veel over haar gebruikers. Leeftijd, locatie, geslacht, hobby’s, vrienden, enzovoort. LinkedIn kan je doelgroep identificeren door functie, werkervaring, organisatie en bedrijfstak. Waar over gesproken wordt en welke interesses men heeft, is de basis van adverteren via Twitter.

Adverteren op social media biedt ongekende mogelijkheden. Door de zeer gedetailleerde targeting van je doelgroep, wordt de boodschap zeer relevant. Rapportages geven real-time aan hoeveel personen hebben geklikt, geliked of geshared.

Mogelijkheden en doelen adverteren op social media

Waar kan het adverteren op social media voor ingezet worden? Een kleine greep uit de mogelijkheden:

  • Het introduceren van een nieuw product, een nieuwe dienst of een nieuw merk in de markt
  • Een social media account zoals een Facebook-pagina of LinkedIn Page promoten, om meer volgers en fans te vergaren
  • Het promoten van je merk of bedrijf onder een (nieuwe) doelgroep, oftewel branding
  • Het bewerkstelligen van interactie of het promoten van een actueel discussie-onderwerp, om zo meer activiteit te genereren
  • Een specifieke pagina of website onder de aandacht brengen
  • Het zorgen voor een viraal effect door een interessant item onder de aandacht te brengen
  • Zorgen voor meer conversies en verkeer richting webshops
  • Interesse wekken voor het downloaden van whitepapers, brochures of het lezen van artikelen

Bij de Crossmedia Communicatiegroep lopen experts rond die dagelijks met social media advertising bezig zijn. Vanwege de snel veranderende mogelijkheden zijn wij continu up-to-date en adviseren we over nieuwe mogelijkheden. Het adverteren op Instagram, Google+ en Snapchat, en de introductie van Facebook Atlas zijn voorbeelden van dit soort ontwikkelingen. We hebben gekwalificeerde medewerkers in dienst, onder andere op basis van de Facebook Studio certificering.

Voor up-to-date informatie over adverteren op diverse, uiteenlopende social media kanalen, verwijzen we naar de website over Social Media Adverteren: socialmediaadverteren.nl.

Direct aan de slag met app ontwikkeling?

Binnen de Crossmedia Communicatiegroep zit een multidisciplinair team van specialisten dat je wegwijs kan maken in de wereld van mobiele apps. Als adviseur en meedenker of voor begeleiding op projectbasis.Van strategisch advies tot (online) activatie.  Mail of bel direct: 0513 65 69 99.

Laat een reactie achter